شهردار اسکو:

اصلاح هندسه معابر و زیباسازی شهری از پروژه های دارای اولویت شهر اسکو است

تبریز (پانا) - شهردار شهر اسکو ضمن اشاره به طرح‌های برنامه‌ریزی شده در خصوص پروژه‌های این شهر، پروژه‌های آسفالت ریزی، اصلاح هندسه معابر، زیباسازی و مبلمان شهری را از پروژه‌های دارای اولویت این شهرداری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح هندسه معابر و  زیباسازی شهری از پروژه های دارای اولویت شهر اسکو است

عبداله نظامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اسکو ۲۰ میلیارد تومان بوده که تا آخر سال تحقق پیدا کرد و در نیمه اول سال فقط ۲۵ درصد تحقق یافته بود و برای سال ۱۴۰۱، ۲۳ میلیارد تومان بودجه به شهرداری تحقق پیدا کرد که با افزایش ۱۱ میلیارد تومان، وصولی سال ۱۴۰۱ شهرداری اسکو ۳۴ میلیارد تومان شد که ۵۴ درصد از این بودجه اعتبار جاری و ۴۶ درصد اعتبار عمرانی بوده است.

وی ضمن اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ افزود: برای سال ۱۴۰۲ بودجه ای که در نظر گرفته شده بود ۴۰ میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر صرف اعتبارهای جاری و اعتبار های عمرانی می‌شود.

نظامی ادامه داد: جمعیت شهر اسکو ۲۰ هزار نفر است که سرانه جمعیت شهری اسکو ۲ میلیونی است، اما به دلیل انتظاراتی که در خدمات رسانی وجود دارد باید حداقل سرانه جمعیتی ۴ الی ۵ میلیون باشد تا بتوانیم تمامی امکانات فراهم کرده و کارهایی که به عهده شهرداری است را به خوبی انجام دهیم.

شهردار شهر اسکو اذعان کرد: شهر اسکو یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که تمامی مردم این شهر نسبت به پرداخت به موقع عوارض قانونی و حق و حقوقی که به صورت عمومی است مسئولیت پذیر هستند اما متأسفانه بعضی بدهی هایی نیز از سوی مردم نسبت به شهرداری وجود دارد که اگر به موقع پرداخت شوند ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری تعلق پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر اسکو ۷۶ هکتار بافت تاریخی و فرهنگی وجود دارد که تا به حال به منظور ساماندهی، حفظ و احیای این بافت های تاریخی هیچ قدمی برداشته نشده است، اما اکنون در نظر داریم با همکاری اداره میراث فرهنگی و راه و شهرسازی به صورت سه جانبه طرح ها و اقداماتی برنامه ریزی شود تا هرچه زودتر این بافت های تاریخی احیا شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهر اسکو متأسفانه از تهسیلات ویژه ای که وزارت کشور و سازمان شهرداری ها برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته است تا به حال بهره مند نشده است، اما در نظر داریم در رابطه با این موضوع طرح هایی در خصوص بازآفرینی شهری ارائه دهیم تا هر چه زودتر مشکلات موجود حل شود، چرا که بازآفرینی شهری یکی از اقدامات اساسی و زیربنایی در ارتباط با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری است.

شهردار شهر اسکو گفت: در حال حاضر پروژه های آسفالت ریزی، اصلاح هندسه معابر، زیبا سازی و مبلمان شهری از پروژه هایی هستند که شهرداری اسکو در نظر دارد نسبت به انجام این پروژه های اقدامات بسیار مهمی انجام دهد اما با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد نتوانستیم آن گونه که شایسته مردم این شهر است نسبت به زیباسازی شهر اقدامات به خصوص انجام دهیم ولی در حد توان در نظر داریم بهترین اقدامات را در خصوص این پروژه ها در روز های پیش رو انجام دهیم.

نظامی در پایان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با طرح ها و فعالیت‌ هایی که در خصوص پروژه هایی که در اولویت هستند برنامه ریزی شده بتوانیم به خوبی به مسئولیتی که بر عهده داریم عمل کنیم و شاهد رویداد های بزرگ باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار