مراسم سالروز شهادت صادق آل محمد(ص) در قم

قم(پانا)- استان قم در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم است.

کد مطلب: ۱۳۷۲۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سالروز شهادت صادق آل محمد(ص) در قم

همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت صادق آل محمد(ص) مراسم عزاداری و سوگواری آن امام همام در نقاط مختلف استان قم برپاست.

به همین مناسبت، حرم مطهر و صحن‌های بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش شده و نوای نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی زائران و مجاوران حرم در سوگ شهادت امام جعفر صادق(ع) به گوش می‌رسد.

سخنرانان نیز گوشه‌ای از زندگانی گهربار و سیره اخلاقی امام همام را برای زائران و مجاوران بیان می‌کنند؛ سر در مساجد، تکایا، اماکن و مغازه‌های قم نیز سیاه‌پوش شده‌است و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت با نصب پارچه نوشته‌هایی در خیابان‌ها و معابر سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفته‌اند.

در بیوت علما و مراجع عظام تقلید، همچنین دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، آیین‌های سخنرانی برپا شده و دسته‌های نوحه خوانی و سینه‌زنی به طرف بارگاه ملکوتی حضرت معصومه‌(س) در حرکت هستند.

حضور زائران غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف همدوش با سایر عزاداران از جلوه های ویژه آیین‌های عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در قم است.

در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان حضرت مهدی(عج) نیز آیین های مختلف عزاداری شهادت ششمین امام شیعیان در حال برگزاری است و زائران با حضور در این مکان ملکوتی، مصیبت بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع)‌را به امام زمان(عج) تسلیت می‌گویند.

فضای شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان حزن‌انگیز است و هر کس به هر طریقی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(س) اعلام می‌کند.

دراین راستا مردم متدین و دوستدار ولایت قم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناطق مختلف قم از زائران و سوگواران شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) پذیرایی و از این طریق عشق و علاقه خود را به خاندان رسالت اعلام می‌کنند.

مجالس سوگواری شهادت امام صادق(ع) روز گذشته در ادارات آموزش و پرورش قم برگزار شد. مدارس قم نیز مراسم عزاداری امام صادق(ع) را با سخنرانی کارشناسان مذهبی و با حضور مداحان نوجوان برپا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار