دبیر بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران:

پوشش غربالگری نوزادان به ۹۸ درصد رسید

تهران (پانا) - دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره این است که در هر دوره سعی دارد به موضوعات مهم بپردازد بحث غربالگری نوزادان در سال ۸۴ برای اولین بار مطرح شد و اکنون پوشش آن به ۹۸ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۷۲۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پوشش غربالگری نوزادان به ۹۸ درصد رسید

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، دکتر غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم افتتاحیه این کنگره که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: بی تردید این کنگره بعد از ۲۰ دوره اجرا به مهم ترین رویداد علمی در حوزه آزمایشگاهی پزشکی تبدیل شده است و در راستای رفع نیازمندی ها و ارتقای سلامت به چالش های این حوزه می پردازد و شرکت کنندگان را با حوزه جدید پزشکی آشنا می کند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی افزود: کنگره پیش رو حاصل همکاری تعدادی اساتید برجسته و اعضای انجمن علمی و بالینی از سراسر کشور است که ما را در برگزاری این کنگره همراهی می کند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: این کنگره علاوه بر متمایز بودن وجه علمی خود، در جهت گیری و تمرکز بر بیومارکرها در ۲۷ نشست و ۴۰ کارگاه آموزشی، به سایر موارد می پردازد.

حمزه لو بیان کرد: از مهم ترین دستاوردهای کنگره این است که در هر دوره سعی دارد به موضوعات مهم بپردازد بحث غربالگری نوزادان در سال ۸۴ برای اولین بار مطرح شد و خوشبختانه اکنون پوشش آن به ۹۸ درصد رسیده است.

وی افزود: بخش اعتبارسنجی انجمن فعالیت خوبی داشته و به عضویت کامل اتحادیه جدید التاسیسی درآمده است همچنین موضوع تعیین محدوده های مرجع در آزمایشگاه های پزشکی به نتیجه رسیده است.

حمزه لو اضافه کرد: در برگزاری این کنگره تلاش شده است با نواوری، توسعه و ارتقای برنامه نرم افزاری، روش هوشمندسازی این برنامه را تجربه کنیم در این راستا تمام برنامه ها در سامانه نرم افزاری کنگره طراحی شده است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: آزمایشگاه ها با شرایط بحرانی روبرو هستند لذا اجرای برنامه های این کنگره با چالش مواجه شد اما سعی شده است این موارد به کمترین شکل ممکن باشد.

وی تصریح کرد: جشنواره ای در این کنگره داریم که به تقدیر از همکاران در حوزه های مختلف می پردازیم بخش دیگر این کنگره نیز بحث پوسترها است و آثار دانشجویی و مقالات را به نمایش می گذاریم.

حمزه لو گفت: هر برنامه علمی در ابعاد این کنگره که ۴ هزار شرکت کننده و ۲۰۰ نفر همکار اجرایی دارد بدون چالش و کاستی نیست که از همه همکاران و دوستان بابت کوتاهی ها پوزش می طلبم.

بیستمین کنگره کشوری و چهاردهمین کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در روزهای ۲۶ لغایت ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار