جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد

مشهد(پانا)- جشنواره هنری و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خراسان رضوی با هدف شناسایی استعدادها و رشد آنها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد

در استان خراسان رضوی، جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال برگزاری است. در این جشنواره، 600 نفر دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هدف این مسابقات، شناسایی و شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان خاص است تا برای مسابقات کشوری نیز که توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در تابستان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، آماده شوند.

در این مسابقات، دانش آموزان با نیازهای ویژه در تمامی مقاطع تحصیلی در دو بخش فرهنگی و هنری به رقابت پرداختند. بخش فرهنگی شامل ۳ قسمت قرآن، عترت و نماز است و بخش هنری شامل ۲ قسمت آوایی و نمایشی است. بخش آوایی و نمایشی در بیش از ۱۰ رشته و بخش قرآن، عترت و نماز در بیش از ۲۰ رشته برگزار شده است.

در این مسابقات، دانش آموزانی که مشکل ناشنوایی دارند، حضور گسترده و قوی در بخش نماهنگ داشتند و دانش آموزانی که معلولیت‌های ذهنی، جسمی و حرکتی داشتند، بسیار قوی در رشته‌های سرود و نمایش شرکت کردند.

این مسابقات برای دانش آموزان استثنایی در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شده است و هدف آن ایجاد ساحت زیباشناختی و هنری در وجود این دانش آموزان است.

خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار