زمینه‌های همکاری مشترک سازمان پژوهش و سازمان تحقیقات کشاورزی بررسی شد

تهران (پانا) - مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، راهکارها و ظرفیت‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌های همکاری مشترک سازمان پژوهش و سازمان تحقیقات کشاورزی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ در این نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ارائه گزارش کوتاهی در خصوص تشکیل، ماموریت‌ها، فعالیت‌ها و رویکردهای این سازمان اظهار کرد: حوزه ماموریتی این سازمان را می‌توان در 5 بخش تقسیم کرد که شامل «برنامه‌ریزی درسی و چهارچوب محتوا و هدفگذاری»؛ «تولید محتوای آموزشی»؛ «استانداردگذاری و تنظیم‌گری محتوای آموزشی مورد نیاز برای ورود به محیط‌های آموزشی و مدارس»؛ «پژوهش و مطالعات مرتبط با برنامه درسی و مطالعات مرتبط با آموزش و پرورش» و «اشاعه برنامه درسی آموزش و ترویج برنامه درسی» می‌شود.

وی با بیان ماموریت‌های دفاتر تالیف کتاب‌های ابتدایی و نظری؛ دفتر تالیف کتاب‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش؛ دفتر انتشارات و فناوری آموزشی افزود: تهیه، تدوین، تالیف و چاپ‌سپاری کتاب‌های درسی؛ تهیه و تولید مجلات رشد؛ تولید بسته‌های آموزشی و بسته‌های تربیت و یادگیری؛ برگزاری جشنواره‌های فیلم رشد؛ عکس رشد؛ محتوای الکترونیکی رشد و کتاب رشد، برخی دیگر از فعالیت‌های سازمان پژوهش به شمار می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، بهره‌گیری از محتوای کتاب‌های درسی دوره عمومی و متوسطه نظری، مجلات رشد و ارائه محتواهای چندرسانه‌ای در کتاب‌ها و جشنواره‌های زیر نظر سازمان و ظرفیت هنرستان‌های مرتبط با کشاورزی و تولید محتواهای چندرسانه‌ای آن‌ها را از ظرفیت‌های همکاری مشترک با سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دانست.

حسن آقابابایی، مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نیز توضیحاتی را در خصوص فعالیت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش؛ فعال بودن ۱۱۴ هنرستان کشاورزی؛ تحصیل حدود ۳۲ هزار هنرجو در زمینه کشاورزی؛ وجود ۵۲۰۰ هکتار زمین زراعی؛ ۶۰۰ هکتار باغ؛ دام‌های مولد و گلخانه و... ارائه کرد.

خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌ها، اهداف و ماموریت‌های سازمان متبوعش ارائه کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر مسئله امنیت غذایی دارند و برگزاری این جلسه در همین راستا است تا بتوانیم در نشستی مشترک ظرفیت‌های همکاری را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی؛ افزایش بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی، ظرفیت‌های مهمی است که آموزش و پرورش می‌تواند انجام دهد، گفت: این سازمان در مقایسه با بودجه‌ای که می‌گیرد کارهای بزرگ بسیاری انجام می‌دهد که اگر بخواهیم معادل رقمی آن را با یکدیگر مقایسه کنیم اصلاً قابل قیاس نیستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت ۴۲ هنرستان کشاورزی زیرمجموعه این سازمان خبر داد و گفت: این سازمان ظرفیت بسیار زیادی دارد تا اقداماتش در کتاب‌های درسی قرار گیرد.

خیام نکویی اعلام کرد: تمام محتوای آموزشی شامل متن، فایل‌های تصویری و صوتی، چندرسانه‌ای و... به صورت رایگان در اختیار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار گیرد. هم‌افزایی در حوزه ارتباط هنرستان‌های کشور؛ تلاش در جهت تربیت کشاورزان آینده و تربیت معلمان توانمند و باانگیزه از ظرفیت‌های مورد تاکید همکاری مشترک مورد تاکید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بود.

مخبر دزفولی، معاون برنامه‌ریزی؛ ابراهیمی، معاون آموزش و ترویج؛ آقایی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیک ایران و جلیلی از مدیران سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و آریان‌پور، رئیس گروه کشاورزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این جلسه مواردی را اشاره کردند.

در پایان مقرر شد این جلسات هر 2 ماه یک بار برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار