گفت‌وگوی پانا با طراح طرح «ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی»؛

جزئیات یک طرح جدید نمایندگان؛ ادامه تحصیل حضوری کارمندان ممنوع می‌شود؟

‌نباید به این شکل باشد که عده‌ای وارد سیستم اداری شوند و ادامه تحصیل دهند/ افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، می‌توانند مرخصی سالانه بگیرند/ مسئولیت برگزاری دوره‌های مجازی ‌بر عهده دانشگاه پیام‌نور گذاشته می‌شود/ این طرح فعلا در کمیسیون آموزش مجلس است

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت طبق طرح «ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» کارکنان دستگاه‌های اجرایی فقط در صورتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند که در دوره‌های مجازی یا غیرحضوری در ساعات غیراداری شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات یک طرح جدید نمایندگان؛ ادامه تحصیل حضوری کارمندان ممنوع می‌شود؟

اعظم پویان - جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات طرح «ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی»، اظهار کرد: «طبق این طرح کارکنان دستگاه‌های اجرایی فقط در صورتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند که در دوره‌های مجازی یا غیرحضوری در ساعات غیراداری شرکت کنند. دلیل آن نیز این است که وقتی به ادارات مراجعه می‌کنیم می‌بینیم ارباب رجوع معطل است. با توجه به اینکه ما در جذب کارکنان دولت دچار مشکل هستیم، نباید به این شکل باشد که عده‌ای وارد سیستم اداری شوند و ادامه تحصیل دهند. هرکسی که قصد ادامه تحصیل دارد باید از دوره‌های مجازی و غیرحضوری استفاده کند و در ساعات اداری به کار اداری بپردازد.»

وی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، افزود: «افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، می‌توانند مرخصی سالانه بگیرند، چون مرخصی روزانه نیز موجب خالی‌شدن پست می‌شود و مجدداً کار ارباب رجوع به زمین می‌ماند.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به موضوع دانشگاه پیام نور در این طرح نیز گفت: «در عین حالی که دانشگاه پیام نور به عنوان یک سیستم آموزشی مجازی و غیرحضوری تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و واحدهای استانی آنها حفظ می‌شود و دانشجویانی که از دوره‌های مجازی و غیرحضوری دانشگاه پیام نور استفاده می‌کنند، در هر نقطه‌ای از دنیا باشند، می‌توانند از طریق سیستم مجازی و غیرحضوری در کلاس‌های پیام نور شرکت کنند. در این طرح نقش و جایگاه دانشگاه پیام نور بسیار پررنگ‌تر دیده شده است و علاوه بر زبان فارسی، دانشگاه پیام نور مکلف شده که به زبان‌های زنده دنیا دوره‌های خود را برگزار کند. در کشورهایی مانند افغانستان که داوطلب وجود دارد و محدودیت‌هایی برای ادامه تحصیل خانم‌ها وجود دارد، پیام نور ما می‌تواند ایفای نقش کند.»

قادری ادامه داد: «باید به گونه‌ای برخورد شود که دانشگاه پیام نور بتواند از سفارتخانه‌های ایران و دانشگاه‌های داخلی و خارجی و اساتید سایر دانشگاه‌ها استفاده کند و سایر دانشگاه‌ها درگیر دوره‌های مجازی و غیرحضوری نشوند و تمامی مسئولیت برگزاری دوره‌های مجازی و غیرحضوری بر عهده دانشگاه پیام‌نور گذاشته شود. بنابراین با این اوصاف نقش پیام نور پررنگ‌تر خواهد شد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «واحدهای شهرستانی پیام نور نیز می‌تواند ترجیحاً به دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه دولتی وابسته به وزارت علوم تبدیل شود. قدرت مانور دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها از پیام نور بیشتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار