مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

انفاق و بخشش از جمله صفات خاص مومنین است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انفاق و بخشش را از جمله صفات خاص مومنین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
انفاق و بخشش از جمله صفات خاص مومنین است

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در مراسم کلنگ زنی دبیرستان انقلاب اسلامی آموزش و پرورش ناحیه 1 تبریز گفت: انفاق و بخشش از جمله صفات خاص مومنین است و لذا در این خصوص در سوره انفال آیه ۲ پنج صفت برای مومنین گفته شده که یکی از این صفات انفاق است.

وی ادامه داد: احدات بیمارستان، مدرسه و مسجد و... احسان‌هایی که افراد خیر انجام می دهند که این نشان دهنده وجود صفات خاص در مومنین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: قضیه انفاق در تمامی موجودات وجود دارد و لذا انفاق از جمله خصوصیاتی است که در هرکسی وجود ندارد چرا که انفاق مختص کسانی است که در مقابل درآمد خود و ثروت خود امین هستند و اسیر اموال خود نیستند و آنها را امانت می‌دانند و به راحتی بخشش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که ایثار و انفاق می‌کنند روح بزرگ و آرمان بزرگ دارند و برای آخرت خود آنها را ذخیره می‌کنند و لذا هر چه در دستان شما است تمام شدنی است اما آنچه در نزد خدا است باقی می ماند یعنی فردی که خیر است اول با خدا معامله می‌کند و بعد با مردم معامله می‌کند.

فرهاد فرهودی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: ۹۴ پروژه در طی سال جاری به کمک خیرین و اداره کل تجهیزات و نوسازی مدارس انجام گرفته است.

وی در پایان درباره افتتاح این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: این پروژه به متراژ ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع در ۴ طبقه ۱۵ کلاسه برای تحصیل ۴۵۰ دانش آموز در استان تاسیس شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار