نماینده مردم مهاباد در گفت‌وگو با پانا:

شعار سال برای خروج از وضعیت فعلی اقتصاد باید به هر طریقی اجرا شود

باید تعامل بیشتری با کشورهای دنیا برقرار کنیم/ اقتصاد ما باید به مرحله ثبات برسد تا سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ما انجام‌ شود

تهران (پانا) - نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار سال بسیار مدبرانه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است تاکید کرد که این شعار کلیدی برای هر خروج از وضعیت فعلی اقتصاد کشور باید به هر طریقی اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شعار سال برای خروج از وضعیت فعلی اقتصاد باید به هر طریقی اجرا شود

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با پانا بر ضرورت تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: «شعار سال بسیار مدبرانه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است، چون یکی از مشکلات اصلی و کلیدی کشور در حال حاضر بحث تورم و تولید است. ما اگر بتوانیم تورم را کنترل و تولید را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم می‌توانیم بگوییم وضعیت کشور را متحول کرده‌ایم.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر باید قبول کنیم که اقتصاد ایران وضعیت خوبی ندارد و خروج از این وضعیت هم راحت نیست. تولید، اشتغال، تورم از متغیرهای اصلی اقتصاد هستند. در حوزه تولید باید نگاه کنیم ببینیم چه میزان تولید در کشور نیاز داریم، محصولات استراتژیک ما چیست که نباید از تولید و رونق باز بمانند. در حوزه درآمد باید علی‌رغم رشد تولید و کاهش تورم، درآمدهای اقتصادی به درستی بین مردم تقسیم شود. باید درست عمل کنیم و اختلاف طبقاتی در این زمینه نداشته باشیم، باید در این حوزه به درستی رفتار کنیم.»

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی باید افزایش یابد، گفت: «رشد میزان نقدینگی در اقتصاد یکی از خطرناکترین موضوعاتی است که میتواند برای یک اقتصاد کشنده باشد که متاسفانه این اتفاق در اقتصاد ما افتاده است و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد نقدینگی ما هست، اگر این رقم از ۵۰ درصد بالاتر شود میتواند بسیار خطرناک باشد.»

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «دولت باید برای این مباحث حتما فکر کند. اقتصاد ما باید به مرحله ثبات برسد تا سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ما انجام‌ شود. متاسفانه بخش زیادی ارز و سرمایه از کشور خارج میشود و صرف خرید ملک در ترکیه و ... می‌شود یا اگر سرمایه‌گذاری در داخل صورت می‌گیرد به سمت بخش‌های غیرمولد مثل ارز و طلا و ... می‌رود و متاسفانه این سرمایه‌ها وارد حوزه تولید نمی‌شود.»

وی تصریح کرد: «دولت باید با تعامل بیشتر با دنیا به سمت و سوی اجرای برجام حرکت کند و فعالیت‌های شفاف اقتصادی با دنیا داشته باشیم و همچنین باید با کشورهای بیشتری ارتباط برقرار کنیم. تعامل اقتصادی با کشورهای دیگر خیلی مهم است. اگر سرمایه‌ها از کشور خارج شود و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور نیز صورت نگیرد تمام سرمایه‌ها از دست می‌رود و دیگر کاری نخواهیم توانست انجام دهیم.»

محمودزاده با بیان اینکه ناترازی در بودجه وجود دارد، گفت: «متاسفانه همین الان در بودجه سال جاری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و این ناترازی باعث می‌شود که نتوانیم در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه عمرانی سرمایه‌گذاری کنیم و نه تنها نخواهیم توانست زیرساخت‌های جدید ایجاد کنیم بلکه زیرساخت‌های موجود را هم نخواهیم توانست بازسازی و بهینه کنیم.»

وی با بیان اینکه در اقتصاد بی‌ثبات قیمت‌ها و تسهیلات و سودها مشخص نیست و با این وضعیت سرمایه‌گذار هم حاضر به ریسک نخواهد شد، گفت: «این شعار کلیدی به هر طریقی باید اجرایی شود تا وضعیت بهتری پیدا کنیم و بنابراین باید برنامه‌ریزی درستی برای اجرای آن انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار