معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی:

هدف‌ والای سازمان دانش‌آموزی، شکل‌گیری شخصیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، هدف‌والای این سازمان را شکل‌گیری شخصیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌ والای سازمان دانش‌آموزی، شکل‌گیری شخصیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش و نایب رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران، فرارسیدن بیست و چهارمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی را به تمامی مربیان فرهیخته و اعضای کوشا و دانش‌آموزان توانمند سازمان دانش‌آموزی تبریک گفت و در گفتگو با پانا اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی بستری مناسب برای توسعه و گسترش هم‌افزایی و فعالیت‌های ارزشمند دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و ... است. این بستر زمینه‌ساز افزایش‌ خلاقیت و نوآوری، مهارت‌افزایی و خودآگاهی آنان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مهم سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: این سازمان به عنوان بازوی توانمند معاونت پرورشی همواره جایگاهی والا در تحقق اهداف ارزشمند نهاد تعلیم و تربیت داشته است که به شکل‌گیری شخصیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان این مرز و بوم یاری می‌رساند.

وی تکمیل مسیر تربیت و رسالت‌ آموزش و پرورش را گام نهادن در فعالیت‌های پرورشی‌ و تربیتی این سازمان دانست و بیان کرد: مبرهن است که بخش عظیمی از سازمان دانش‌آموزی متعلق به دانش‌آموزان است که با تدبیر و اقدامات مربیان دوراندیش، آنچنان شور و شوقی وصف‌ناپذیر در کالبد جامعه دانش‌آموزی دمیده است که خود دلیلی برای افتخار کردن به رسالت‌تربیتی معلمان و مربیان است.

دهنوی اهداف سازمان دانش‌آموزی را در راستای برنامه‌های مقدس‌ نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که این سازمان مولود این نظام و برخواسته از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می‌رود که دانش‌آموزان فرامین و دستورات ارزشمند رهبر معظم انقلاب و نهاد تعلیم و تربیت را سرلوحه اقداماتشان قرار دهند و در راستای تحقق این اهداف بسیار کوشش نمایند.

وی فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته توسط سازمان دانش‌آموزی را درخشان توصیف و اذعان کرد: در سال گذشته شاهد برنامه‌های تربیتی و فرهنگی و پرورشی بسیاری در حوزه های مختلف آموزش و پرورش بودیم که دانش‌آموزان و مربیان این سازمان، دو عنصر اصلی برنامه ها را تشکیل می‌دادند. و آنچه مشهود است، ذهن نوآور و خوش‌فکر و اراده قوی دانش‌آموزان در خلق دستاوردها و رویدادهای تربیتی است.

این مقام مسئول بر اهمیت مهارت‌محوری در فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، تاکید و خاطر نشان کرد: این سازمان در مدت بیش از دو دهه فعالیت خود، ثابت کرد آموزش‌محوری به تنهایی ثمربخش نخواهد بود بلکه متربیان می‌بایست مهارت محور شوند.

وی از دستاوردهای پرشمار سازمان دانش‌آموزی به ایجاد تعامل قوی و توان‌ مدیریت و بیان نظرات صریح و درست دانش‌ آموزان اشاره کرد و گفت: این‌ها از اتفاقات مطلوبی محسوب می‌شوند که سازمان دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده است و به تربیت و بلوغ فکری بیش از پیش این کنشگران اجتماعی یاری رسانده است.

در پایان سعید‌ دهنوی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه همکاران سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان‌تهران، مجامع اعضا و مربیان، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و خبرنگاران پانا که دستاورد های شگرفی را خلق نمودند، قدردانی و از پروردگار متعال شادکامی و توفیقات روز افزون را برای آنان آرزو کرد.

خبرنگار: راضیه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار