مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

تقویت هویت دانش‌آموزان ضروری است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی گفت این مراسم به میزبانی استان فارس در سومین حرم اهل بیت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شده است؛ دانش‌آموزان مرکز ثقل فعالیت‌های آموزش و پرورش هستند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هویت دانش‌آموزان ضروری است

محمد خلیل عسکری در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسرس نماز دانش‌آموزی که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرروش و معاون پرروشی و فرهنگی وزیر در شیراز برگزار شده بود، در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: اجلاسیه نماز از ابتدای مهرماه شروع شده است و حول چهار محور در خصوص اقامه نماز جماعت، گفتمان دینی، پاسخ به شبهات دانش‌آموزی و بهار بندگی یعنی جشن تکلیف‌های دانش آموزی در سراسر کشور برگزار شده است.

عسکری افزود: برای این همایش ۲۰۰ میهمان از سراسر کشور دعوت شده‌اند که ۱۲۰ نفر از آنان برگزیده کشوری در جشنواره‌های مختلف هستند و از آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را گسترش، تعمیق و تقویت مبانی اعتقادی دانست و اضافه کرد: با اجرای اجلاسیه نماز می‌توانیم فرهنگ خود را توسعه دهیم و امید است در سال آینده با سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص تقویت هویت ملی و دینی کار بیشتری انجام دهیم.

عسگری عنوان کرد: با توجه به جنگ ترکیبی صورت گرفته، تقویت هویت، ضروری است و نماز می‌تواند بستر تقویت هویت ملی و دینی را فراهم کند. در این خصوص استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، خانواده‌ها و مردم می‌تواند به ما کمک کند تا در مسیر تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی گفت: طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه نیز چهارشنبه‌های هر هفته در مساجد سراسر استان فارس با حضور دانش‌آموزان، اولیاء و همکاران فرهنگی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی را نقطه عطفی دانست و افزود: حرکت تحولی خود را با محوریت نماز استمرار خواهیم داد؛ اقامه نماز از مهمترین عناصر هویت ساز در جامعه است و این موضوع در دفاع مقدس اثبات شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار