مدیر آموزش و پرورش کلات:

با بهره‌برداری از پروژه شهید باهنر کلات دیگر هیچ مدرسه دو نوبته‌ای در شهرستان نداریم

کلات(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت، با افتتاح پروژه شهید باهنر در شهرستان کلات دیگر هیچ مدرسه دو شیفتی نداریم.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
با بهره‌برداری از پروژه شهید باهنر کلات دیگر هیچ مدرسه دو نوبته‌ای در شهرستان نداریم

رمضان پروانه در ابتدای سخنان خود در این دیدار،ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از ابراز لطف مسئولین و مردم شریف در این هفته به فرهنگیان شهرستان بیان داشت: تنها راه نجات کشور آموزش و پرورش و سر چشمه ی جوشان "تحول"مدرسه است.امروز دغدغه ی عمومی همه ی مردم باید تعلیم و تربیت باشد،ارزش کار معلم به خوبی و نقشی که در جامعه پیدا می‌کند هویدا است و همه ابعاد توسعه و پیشرفت در کشور بستگی به توانمند سازی و عملکرد مناسب نظام تعلیم و تربیت دارد.

مدیر آموزش و پرورش کلات لازمه توسعه یافتگی و پیشرفت هر کشوری را تربیت و پرورش انسان های توسعه یافته دانست و تصریح کرد: قطعا این امر به دست توانای معلم و حاصل ذهن و فکر و اندیشه خلاق معلم محقق خواهد شد.

وی در ادامه آماری از وضعیت نیروی انسانی،دانش آموزی و فضاهای آموزشی این مدیریت ارائه داد و بیان کرد: خوشبختانه وضعیت نیروی انسانی ما در شهرستان مطلوب است،آموزش و پرورش کلات با ۱۴۶ واحد آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی و بیش از هشت هزار دانش آموز ،مشغول به فعالیت می باشد که بیش از ۹۹۰ همکار شاغل وظیفه ی خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.در مهر سال جدید بیش از ۱۵۰ نیروی جوان و تعلیم دیده به بدنه ی این دستگاه اضافه خواهند شد،که عمدتا بومی شهرستان هستند.

این مقام مسئول سپس به ارائه گزارشی اجمالی از اهم توفیقات بدست آمده در حوزه های آموزشی و پرورشی پرداخت و افزود: با همکاری شرکای تعلیم و تربیت توانستیم برنامه های پررنگ و پرشوری از جمله جشن بزرگ‌عبادت،جشن بزرگ انقلاب،شرکت حداکثری دانش آموزان در درس هایی از قرآن،یادواره های شهدا،زنگ نماز، اجرا و همچنین رتبه های استانی در مسابقات قرآنی ، ورزشی،فرهنگی و هنری ،امر به معروف و نهی از منکر و ... توسط دانش آموزان و همکاران فرهنگی بدست آوریم.

وی گفت:در حوزه آموزش نیز اقدامات و توفیقات بسیار خوبی در زمینه های مختلف علمی ،آموزشی و پژوهشی از جمله راهیابی همکارانمان به مرحله ی کشوری معلمان نمونه،کسب رتبه استانی جشنواره اقدام پژوهی،کسب رتبه های درخشان در جشنواره نوجوان خوارزمی توسط دانش آموزان،کسب رتبه استانی جشنواره نوآوری در فرایند یاددهی-یادگیری، مقام استانی و کشوری جشنواره ایده های برتر مدیران و معاونین،قبولی در دانشگاه های کشور در رشته های پزشکی و ... بدست آوریم.

رمضان پروانه در ادامه اظهار داشت:در حوزه ی عمران در سه سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است،چرا که انجام کارهای عمرانی،زیربنا و از الزامات تحقق تعلیم و تربیت است. در موضوع گازکشی مدارس، ایزوگام، دیوار کشی ، سیستم های گرمایشی ، تعمیرات اساسی مجموعه آبی،کمک به مدارس ،نصب دوربین های مدار بسته، کمک به دانش آموزان نیازمند و... بیش از سه میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین در جمع معلمان و مسئولانی که در این دیدار همراه بودند گزارشی از وضعیت و میزان اعتبار پروژه های در دست ساخت،به بهره برداری رسیده و آماده بهره برداری آموزش و پرورش شهرستان ارائه و گفت: بعد از دو سال انتظار و پیگیری مجدانه، ساخت آموزشگاه شش کلاسه "شهید دکتر باهنر کلات" با اعتباری بالغ بر سی و هفت میلیارد ریال به پایان رسید و از روز شنبه هفته جاری پذیرای دانش آموزان شهرستان خواهد بود تا این عزیزان از فضای جدید و استاندارد بهره مند شده و در همین تریبون اعلام‌ می نماییم با بهره برداری از این پروژه دیگر هیچ مدرسه دو نوبته ای در شهرستان نخواهیم داشت.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت کلات افزود:در هفته بزرگداشت مقام معلم سه پروژه (دو کلاسه شهید هاشمی نژاد دربند،شهید باهنر،یده قو)که با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اعتباری بیش از چهل و چهار میلیارد ریال ساخته شده است، رسما افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رمضان پروانه گفت:امیدواریم چند پروژه در دست ساخت همچون (کالشور،شهید کبیری چنار، النگ،بامچنار) تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود و همچنین چند فضای دیگر که در برنامه ساخت این مدیریت قرار دارد نیز با تخصیص اعتبار شروع و نهضت مدرسه سازی تا پایان رفع محرومیت در شهرستان از نظر فضای آموزشی ادامه‌ پیدا نماید و خبر های خوش در این خصوص متعاقبا به استحضار شما شهروندان عزیز خواهد رسید.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات در پایان سخنانش از همکاری و حمایت های امام جمعه،فرماندار و همه ی شرکای تعلیم و تربیت تقدیر نموده و تاکید کرد:پل ارتباطی بین جامعه توسعه یافته و جامعه توسعه نیافته امروز را آموزش و پرورش است،از نظر همه صاحبنظران اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دنیا اگر کشوری بخواهد توسعه پیدا کند و به تعالی برسد آغاز آن در آموزش و پرورش است. لذا امروز توجه به آموزش و پرورش از همه جهات در جامعه بسیار ضروری و مهم است چرا که اگر به این دستگاه توجه شود،سایر مسائل جامعه به تبع آن حل خواهد و تحقق پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار