عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

لزوم توجه به سلامت دانش‌آموزان در ایام پساکرونا

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید توجه به سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از چاقی آنها در دوران پسا کرونا باید بیشتر از قبل مورد توجه اولیای مدرسه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به سلامت دانش‌آموزان در ایام پساکرونا

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا درخصوص اهمیت سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: «آموزش در ایام کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری پیش رفت که اثرات نامطلوبی بر سلامت دانش‌آموزان داشت. در واقع پیش‌بینی می‌شد که با مجازی شدن تدریس برای دانش‌آموزان در ایام کرونا، پس از بازگشایی مدارس با چالش‌هایی مواجه شویم. یکی از این چالش‌ها کم‌تحرکی و چاقی دانش‌‌آموزان است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان باید به عنوان سفیران سلامت فعالیت کنند، گفت: «برخورداری از امکانات بهداشتی و بهداشت فردی حق طبیعی همه افراد است که آگاه‌سازی و آموزش درباره سلامت نباید به همین هفته سلامت ختم شود بلکه آموزش‌ها درباره سلامت باید مستمر باشد تا دانش‌آموزان در رابطه با حوزه‌های سلامت از سنین کودکی آگاه باشند و بتوانند در خانواده و جامعه به عنوان سفیر سلامت فعالیت کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «بسیاری از والدین و دانش‌آموزان اطلاعات کافی در زمینه بهداشت فردی ندارند یا اطلاعات آنها اشتباه است و طبق باورهای غلط شکل گرفته است. مسئولان مدرسه می‌توانند از کارشناسان تغذیه، روانشناسان و کارشناسان بهداشت دعوت کنند تا با برگزاری ورکشاپ‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ضمن معرفی منابع معتبر، اطلاعات علمی درستی را در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار دهند.»

این عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: «در هفته سلامت، اقدامات متعددی در مدارس صورت می‌گیرد که بهتر است اقدامات بیشتر شود و متولیان نظام سلامت بیشتر در مدارس حضور داشته باشند.»

هفته سلامت فرصت بسیار مناسبی برای سنجش سلامت دانش‌آموزان است. یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار متولیان نظام سلامت قرار دارد، حضور پزشکان و روانشناسان برای سنجش سلامت دانش آموزان در ابعاد مختلف بهداشت روانی، سنجش بینایی و شنوایی، بررسی آمادگی جسمانی، قد و وزن و سایر موارد است. هفته سلامت سال 1402 با تاکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه، با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده»، در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار