مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

هفته معلم، فرصتی مناسب برای تکریم از مقام ارزشمند معلم است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش با حضور در مصلی بخش گلستان شهرستان بهارستان، هفته معلم را فرصتی مناسب برای قدردانی و تکریم مقام و جایگاه والای معلم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هفته معلم، فرصتی مناسب برای تکریم از مقام ارزشمند معلم است

به مناسبت هفته بزرگداشت و تکریم مقام والای معلم، آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان پس از قرائت کلام‌الله مجید توسط دبیر آموزش و پرورش محمدعلی کیانی، ضمن گرامیداشت هفته معلم عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم، خود را اولین معلم جهان بشریت معرفی کرده است؛ همچنین ائمه اطهار و معصومین را در زمان‌های مختلف، بهترین معلم برای تعلیم انسان‌ها قرار داده به طوری که با سخنان و راهنمایی‌های خود، مردم را در قراری در مسیر سعادت دنیا و آخرت هدایت کنند.

وی در ادامه گفت: معلمین به واسطه نقش کلیدی و کاربردی که در تعلیم و تربیت نسل‌ها انجام می‌دهند، در جامعه از ارزش و مقام والایی برخوردار هستند؛ بنابراین هفته معلم، فرصتی مناسب برای تکریم از این مقام ارزشمند است.

همچنین اصلانی خاطر نشان کرد: اتاق فکر دشمنان برای اثرگذاری بر نسل‌های ایرانی بیکار نخواهد ماند؛ بنابراین کادر آموزش بایستی در صدد کنترل و تربیت دانش‌آموزان در مقاطع مختلف برآیند؛ همچنین زمان و طرز استفاده از فضای مجازی را برای جلوگیری از آسیب‌پذیری این فضا بر دانش‌آموزان باید کنترل شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حضور خیرین مدرسه‌ساز، بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، دو بخش صالحیه و گلستان را در بر می‌گیرد که خیرین محترم می‌توانند برای ساخت مدارس با تقبل ۳۰٪ از هزینه، به کمک اداره نوسازی مدارس با سهم ۷۰٪ از این مسئله گام بزرگی در مسیر ساختن بستر برای کسب علم بردارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان سخنان خود از کلیه عوامل و مسئولین یاری دهنده آموزش و پرورش، تشکر به عمل آورد.

در ادامه امام جمعه بخش گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور در خطبه اول، نمازگزاران را به رعایت تقوای اللهی توصیه کرد و در خطبه دوم در خصوص شهادت مظلومانه آیت‌الله مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری، عالم برجسته انقلاب اسلامی و معلمی کامل بودند، که تمامی آثار ایشان مورد تایید امام راحل(ره) قرار داشت که آثار برجسته ایشان بهترین نمونه و اسوه برای قشر فرهیخته، اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و معلمان عزیز است.

امام جمعه بخش گلستان در ادامه، ضمن تبریک هفته معلم بیان کرد: معلمان، سرمایه‌ای برای کشور و علمدار در عرصه علم و پیشرفت جامعه هستند که پیشرفت و سرنوشت یک ملت، با دستان توانمند معلمان آن جامعه رقم می‌خورد؛ البته این قشر زحمت‌کش مشکلات و مطالباتی دارند که آموزش و پرورش و مسئولین بایستی به صورت اساسی به مشکلات آنان رسیدگی کند.

وی در پایان، پس از تبریک هفته کار و کارگر اذعان کرد: پیامبران و امامان، کار را بهترین عبادت می‌دانستند؛ بنابراین کار و تلاش در اسلام بسیار مهم و ارزشمند واقع شده است؛ بطوری که ۶۰۰ آیه در قرآن به مسئله کار و تلاش اشاره شده است.

دانش‌آموز خبرنگار: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار