مدیرکل کمیته امداد مازندران:

۱۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران قرار دارند

گلوگاه (پانا) - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران گفت ۱۵ هزار دانش‌آموز و ۱۶۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران قرار دارند

حجت الاسلام بشیر عالیشاه در خطبه های نمازجمعه شهرستان گلوگاه عنوان کرد: برای تکریم این قشر مراکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه ها ایجاد شد که به صورت مستقیم خدمات ارائه می کنند.

عالیشاه با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم کمیته امداد استان ایجاد حس امید در خانواده های مددجویان است گفت: بسیاری از مددجویان تحت پوشش امداد به مناصب مهم در سطح استان و کشور دست یافته و یا موفقیت های علمی و شغلی شایان توجهی کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن مددجویان نیز باید برنامه قابل توجهی داشته باشیم گفت: در بیش از سه سال گذشته، ۱۰۰۰ ساختمان ویژه محرومان در استان ساخته شد، ۲۰۰۰ ساختمان دیگر نیز در آستانه ساخت و افتتاح قرار دارد؛ در شهرستان گلوگاه نیز ۸۰ مسکن ساخته شد و ۴۰ ساختمان نیز در نوبت صدور پروانه قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: در ماه مبارک رمضان با برگزاری ۲۵ برنامه تلویزیونی با حضور خیران، ۱۲۰ میلیارد تومان‌ در سراسر استان کمک جمع آوری شد که با این مبلغ پروژه های کمیته امداد در سال جدید نیز آغاز شد.

عالیشاه با بیان اینکه سرانه جهیزیه در مازندران ۱۵ میلیون تومان بالاتر از سراسر کشور است از اعطای جهیزیه به ۲۵۳ نفر از نوعروسان خبر داد و اعلام‌ کرد اکنون جهیزیه پشت نوبتی نیز نداریم.

وی بیان کرد: سهمیه استان مازندران در لوازم خانگی ۱۷۰۰ دستگاه بود که ۹۴۰۰ دستگاه به مددجویان تحویل شد.

وی همچنین در زمینه قرض ماندگار خیران و مردم استان نیز عنوان کرد: در سه سال گذشته، ۱۵ میلیارد تومان مساعدت بلاعوض دریافت شده است که بخش مهمی از مشکلات درمانی، جهیزیه، تحصیل و عمرانی مرتفع شده است.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه گفت: در بحث توانمندسازی خانواده های مددجویان، ۱۰۰ درصد سهمیه ابلاغی آموزش دیدند؛ ۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال زایی پرداخت و ۱۶ هزار و ۸۰۰ فرصت اشتغال ایجاد شد، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال نیز در آینده پرداخت می شود که در صورت تحقق، ۳۰۰۰ مددجو خودکفا و از گردونه حمایت امداد خارج می شوند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار