همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم

مراسم یادبود متوفیان فرهنگی شهرستان بیرجند برگزار شد

بیرجند (پانا) - مراسم یادبود متوفیان فرهنگی شهرستان بیرجند به میزبانی اداره آموزش و پرورش و کانون پیشکسوتان فرهنگی خراسان جنوبی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و فرهنگیان در حسینه مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار و یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم یادبود متوفیان فرهنگی شهرستان بیرجند برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین علی زاهدی سخنران این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیان متوفی در بیرجند گفت: از علم و عالم به تنهایی در کتابی ننوشته اند و در جایی از این دو سخن نگفته اند مگر اینکه در کنارشان عمل و عامل را ذکر کرده اند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در نهج البلاغه افزود: کسی که علم را در قالب عمل بکار ببرد و آن را معرفی کند قابل ستایش است ولی اگر عمل در کنارعلم نباشد، نمی شود از عالم سخن گفت و او را ستایش کرد.

وی همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: کسی که علم دارد و آن را در قالب عمل می‌ریزد علم آن چیزی را هم که ندارد خداوند در اختیارش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه اگر علم و عمل کنار هم قرار گیرند انسان تزکیه و تربیت یافته می شود، افزود: اگر علم و عمل با هم مخلوط نشوند نمی توانیم شاهد تربیت بزرگانی مثل آیت الله خویی، آیت الله بهاء الدینی و...باشیم.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند این جلسه به یاد 50 متوفی فرهنگی در شهرستان که طی یکسال گذشته جان به جان آفرین بخشیده اند برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار