مدیرکل آموزش و پرورش فارس در اجلاس استانی نماز دانش آموزی در شیراز خبر داد:

برگزاری اجلاسیه سراسری نماز همزمان با انتخاب 28 هزار آموزگار ابتدایی در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بر استفاده مدیران مدارس از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاسیه سراسری نماز همزمان با انتخاب 28 هزار آموزگار ابتدایی در فارس

محمدخلیل عسکری در مرحله استانی اجلاسیه نماز دانش‌آموزی که به میزبانی آموزش و پرورش عشایر استان فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار کرد: همه اقدامات و برنامه‌های مربوط به اجلاسیه نماز در راستای اقامه نماز در مدارس است.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها و همچنین سایر دستگاه‌ها در کنار آموزش و پرورش نباشند اهداف برنامه‌ها محقق نمی شود.

عسکری تصریح کرد: اجلاسیه سراسری نماز هفته آینده در شیراز برگزار خواهد شد و به برکت این اجلاسیه، مانور سراسری آمادگی انتخاب ۲۸ هزار آموزگار دوره ابتدایی در شیراز نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم در فرمایشات اخیر فرمودند دانش آموزان را به سمت مکان‌ها و برنامه‌های معنوی سوق دهید لذا یکی از این برنامه‌ها نماز است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بسیاری از شهرستان‌ها کارهای ارزشمند در حوزه هویت سازی انجام داده‌اند که نمایشگاه نماز در شهرستان آباده یکی از این اقدامات ارزشمند است.

وی افزود: مدیران مدارس از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز در دانش‌آموزان استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در راستای توسعه و تقویت فرهنگ نماز، برنامه دو شنبه های مسجد محوری را با جدیت دنبال می کنیم.

عسکری افزود: فرماندهی قرارگاه مسجد محوری را برعهده می گیرم لذاهر مدیر اداره و مدرسه‌ای که در امر اقامه نماز فعال باشد و همراهی کند در مدیریت خود باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا حدائق نیز در این اجلاسیه با گرامی‌داشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری، اظهار کرد: مسئولین تا فرصت دارند در اقامه نماز تلاش کنند زیرا این فرصت ها به سرعت می گذرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، افزود: یک نفر از کسانی که یکصد سال پیش شیراز را اداره می کردند امروز زنده نیستند بنابراین مسئولین امروز قدر بدانند و فرصت‌ها را به آسانی از دست ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق تصریح کرد: بر اساس آیات الهی هممواره نماز بر زکات مقدم آمده است لذا کار فرهنگی در اولویت قرار دارد و هر جا خداشناسی کم رنگ شد ناهنجاری در جامعه تقویت شد و ریشه همه گناه هان در جامعه به فاصله گرفتن از بندگی خداوند قرار دارد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، استان فارس، خاطرنشان کرد: عالم یعنی خداشناس و خداوند خود اولین معلم است لذا معلمان قدر خود را بدانند.

وی بر ضرورت خودشناسی تاکید و عنوان کرد: انسان هر چقدر برای عبادت و بندگی خداوند وقت بگذارد باید به همان میزان از خداوند انتظار داشته باشد، بنابراین نماز انسان نباید در هر شرایطی تعطیل شود.

حدائق گفت: علما و بزرگان دینی حتی در شرایط بیماری شدید از اقامه نماز به صورت ایستاده باز نمی ماندند.

وی اضافه کرد: چنان که در آیات الهی آمده است تربیت بر آموزش مقدم است حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا در زیر باران تیر دشمن نمازش را اقامه کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، استان فارس، افزود: در دوره معاصر نیز سردار سلیمانی نمونه بارز یک بنده خاص خداوند است که در بحبوحه جنگ در دمشق به نماز ایستاد.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به مردم، بازگو کردن ارزش ها، بازداشتن از منکرات، از برکات و فضایل نماز است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، فارس گفت: آموزش و پرورش فارس تحولی در نماز ایجاد کرده است که قابل تقدیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیزدر اجلاس استانی نماز دانش آموزی، با تشریح برنامه های مرتبط با برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در شیراز اظهار کرد: در امر نماز چهار انتظار می رود؛ دانش آموزان ما چرایی و فلسفه نماز را بدانند و نماز را صحیح بخوانند، اقامه نماز در اول وقت، اقامه نماز به جماعت با اولویت مسجد و اقامه نماز با حضور قلب انجام شود.

علیرضا شادباش با تجلیل از مدیریت آموزش و پرورش عشایری فارس، تصریح کرد: نمازخانه های مدارس شدیدا نیازمند تجهیزات هستند، بنابراین ضروری است بودجه متناسبی به این امر اختصاص یابد.

در پایان این اجلاسیه از روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق پنجاه و نه گانه استان برخی ادارات داخلی و برخی معاونان و کارشناسان ادارات و از ۱۷ دانش آموز دختر و پسر برگزیده استانی و تعدادی از فعالین نماز دانش‌آموزی از جمله؛ ائمه جمعه و جماعت، فرمانداران، مدیران حوزه های علمیه ،کارشناسان قران ادارات اموزش و پرورش، مدرسین اموزش خانواده، خیرین، مربیان پرورشی، اولیا، کادر خدماتی، اعضای هیئت امنا و ...، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار