مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

استان فارس، در پیاده سازی نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم نقشه راه برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین گفت: ما در استان فارس نقشه راه اجرایی شدن سند تحول بنیادین را در یکسال گذشته تدوین کردیم و مورد تایید وزارت خانه قرار گرفته است و به دلیل برخی مسائل اخیر، منتظر تصویب نهایی آن در جلسه پیش روی شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ امروز ما تنها استانی هستیم که در پیاده سازی نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز است و این کار انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس، در پیاده سازی نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز است

محمد خلیل عسکری امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: در نقشه راه سند چند گام برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است که 26 گام در مرحله استانی است و گام منطقه‌ای و گام مدرسه ای نیز با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تحول باید در مدرسه رخ دهد، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن گام‌های مدرسه‌ای بر عهده معلم و مدیر مدرسه است که در این راستا یکی از اقدامات تحولی اساسی که امسال در آموزش و پرورش فارس رخ خواهد داد، تحول در نیروی انسانی است؛ به طوریکه تیم‌هایی را برای تعیین شاخص‌های انتخاب مدیران مشغول شده‌اند تا بر عکس سال‌های پیشین، مدیران مدارس به جای 31 شهریورماه، از 31 خرداد ماه مشخص هستند تا فرصت برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از طریق آزمون استخدامی اخیر این سازمان، ۱۹۸۷ نفر آموزگار جذب آموزش و پرروش می‌شوند گفت: در این آزمون که از طریق سازمان سنجش برگزار شد، متقاضیان با ٤٠ درصد نمره آزمون و ٦٠ درصد مصاحبه وارد فرآیند استخدام می‌شوند و با حضور ارزیابان حرفه‌ای و ارزیابان تخصصی در ١١ مدرسه کار مصاحبه انجام می‌شود.

وی افزود: فرآیند جذب ١٥٦٠ نیروی انسانی نیز به زودی برای متوسطه اول، متوسطه دوم فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار قرار خواهد گرفت.همچنین مجوز استفاده از ١٠٠٠ نفر نیروی خدماتی نیز در دست اقدام است و جذب 2 هزار مربی پرورشی نیز از مهرماه در استان آغاز خواهد شد که علاوه بر آن با تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی که شرایط تبدیل شدن به نیروی اداری و آموزشی دارند، بخشی از کمبود نیروی معلم استان برای سال آینده جبران می‌شود.

از مجموع 26 معلم نمونه کشور، شش نفر از استان فارس هستند که سه نفر از آنان از شهرستان لارستان، یک نفر از ممسنی و یک نفر از استهبان است؛ عسکری با ابراز خرسندی از این دستاورد گفت: باید همه جلوه‌های معلمی و اقدامات معلمان را نمونه دانست اما در عین حال فرآیندهایی برای معرفی معلمان نمونه تعیین شده است، از دهم اسفندماه سال گذشته این فرآیند در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس، ۷۳۳۳ نفر در فرآیند انتخاب معلم نمونه در مرحله مدرسه شرکت کردند که ٢٨٠٠ نفر پس از ارزیابی وارد مرحله منطقه‌ای شدند که ١٠ نفر از معلمان نمونه استانی به مرحله کشوری راه یافتند که شش نفر از آنان توانستند به عنوان نمونه در کشور معرفی شوند که اقدامی بی سابقه بود.

وی ادامه داد: امسال شیوه نامه انتخاب معلم نمونه یک تفاوت داشت و آن هم نظرسنجی از دانش آموزان بود که در استان بیش از ٤٥ هزار دانش آموز در این فرآیند شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با تاکید بر اینکه روز معلم متعلق به یک روز نیست و هر روز روز معلم است چرا که فرایند تربیت در لحظه در جریان است، تکریم و تجلیل از همه معلمان را از برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: اعتقاد داریم که خانه به عنوان مدرسه اول و مدرسه به عنوان خانه دوم باید در کنار هم بتوانند فرآیند تربیت را تکمیل کنند.

وی، تحول در نیروی انسانی را به عنوان یکی از اقدمات تحولی در فارس یاد کرد و افزود: شاخص‌هایی برای انتخاب مدیران مدارس در دستور کار قرار گرفته است و در ٣١ خردادماه بدون نگاه سیاسی و سلیقه‌ای مدیران مدارس را ابقا و یا آن‌ها را تغییر خواهیم داد که خوشبختانه اکثریت مدیران مدارس ما مدیرانی قابل و توانمند و با رویکرد تحولی در حال خدمت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به دغدغه رهبری در زنده کردن احساس هویت ملی و دینی، آشنایی و ارتباط با مکان‌های معنوی در فرایند تربیت در این استان را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: ما در فارس شورایی تحت عنوان شیراز هویت ساز و فارس افتخار آفرین تشکیل داده‌ایم و در کنار آن با تاکید بر برنامه‌های مسجد محوری دانش‌آموزان و معلمان را تشویق به حضور در مساجد کرده‌ایم.

او همچنین به اجلاسیه نماز دانش آموزی با رویکرد آموزش صحیح خوانی نماز در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بیش از 8 هزار مدرسه فارس اجلاسیه نماز درون مدرسه‌ای را برگزار کردند و فردا پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه هم اجلاسیه استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین اعلام کرد که ٢١ اردیبهشت ماه اجلاسیه کشوری دانش‌آموزی نماز به میزبانی این استان در سومین حرم اهل بیت(ع) با رویکرد دانش‌آموزی و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار