مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک :

معلم ماندگارترین واژه، احترام‌برانگیز است

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، معلم را ماندگارترین واژه‌ای خواند که در تمام دنیا به محض اینکه نامی آز آن برده می‌شود احترام برانگیز است و این همه تجلیل از جایگاه معلّم به خاطر نقش انسان‌ سازی و تربیتی او است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم ماندگارترین واژه، احترام‌برانگیز است

رضا داورزنی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم و تکریم از ۲۳۰ معلم نمونه که حوزه‌های مختلف منطقه‌ای، استانی و کشور افتخارآفرینی کردند، اظهار کرد: در تمام تاریخ باشکوه ایران اسلامی ایران، معلمین جزو طبقات مهم اجتماعی و از اقشار مرجع جامعه بوده‌اند؛ این موضوع وظیفه ما معلمان را در جامعه سخت و دو چندان کرده است.

داورزنی با اشاره به اینکه معلم ماندگارترین واژه‌ است، تشریح کرد: معلّم و معلمان ماندگارترین واژه‌ای که در تمام دنیا به محض اینکه نامی آز آن برده می‌شود احترام برانگیز است، این همه تجلیل از مقام و جایگاه معلّم به خاطر نقش انسان‌ سازی و تربیتی او است.

وی تاکید کرد: زمانی جامعه از لحاظ فرهنگی رشد پیدا می‌کند که به مطالب استاد مطهری گوش فرا دهند، مأموریت آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب و تمدن ساز است.

همچنین علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: در جامعه‌ای که همواره حرمت مقام معلم را حفظ می‌کنند، در آن جامعه رشد، سرعت زیادی دارد در مقابل جامعه‌ای که قدردان معلمین بزرگوار خودش نیست نابود خواهدشد.

فاتحی‌نژاد با بیان اینکه تعلیم و تربیت به عهده آموزگاران است،بیان کرد: به طور معمول تعلیم و تربیت یک نسل موفقی است که درخانه آغاز می‌شود اما به طور تخصصی تعلیم وتربیت به عهده آموزگاران است این وظیفه همانند وظیفه انبیا است که انبیا وظیفه هدایت افراد جامعه را براساس آموزه‌های والای اسلامی برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: مرتضی مطهری با اخلاق است معلمین ماخودشان الگویی برای برای نسل جوان و دانشجویان هستند معلمین ما باید از لحاظ اخلاقی و رفتاری کامل باشند معلم‌ها باید قصدشان از آموختن قرب به خدا باشد، برای جاه و ریاست نباشد بلکه باید نسبت به شاگردانشان مهربان باشند.

فرماندار شهرستان قرچک عنوان کرد: به برکت خون شهیدان بعد از ۴۴ سال علاوه بر تحریم دشمن به ملت شریف، اتفاقات و پیشرفت‌های زیادی در کشور رخ داده است این حجم از پیشرفت از هیچ کشوری در منطقه ما برنمی‌آید وظیفه ما این است که ارزش‌های دفاع مقدس را برای برای نسل‌های جوان، نوجوانان و دانش‌آموزان انتقال بدهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمونه باید یکسری شاخصه‌ها و کمالات علمی داشته باشند، هرچه کمالات علمی معلم بیشتر باشد نفوذ آن‌ها به دانش‌آموزان بیشتر است. استاد مطهری ب شدت تحت تاثیر افکارو اندیشه حضرت امام بودند و معلمین ما نیز به همین شکل باید ادامه بدهنداز معلمین تقاضا داریم که برای دانش‌آموزان امید آفرین باشند شما معلمین همچون سرداران نظامی هستید که در مقابل دشمنان ایستاده‌اید و از جوانان دفاع می کنید.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار