نماینده ولی فقیه در خوزستان:

تربیت شهید مطهری ها توسط معلمین صورت می‌گیرد

اهواز (پانا) - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، از رسالت انسان‌سازی معلمان و تربیت شهید مطهری ها توسط معلمان و دانشجومعلمان یاد کرد‌.

کد مطلب: ۱۳۶۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت شهید مطهری ها توسط معلمین صورت می‌گیرد

حجت الاسلام موسوی فرد در دومین گردهمایی افسران سپاه پیشرفت ایران قوی که در دانشگاه فرهنگیان خوزستان به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار شده بود، عنوان کرد: خداوند متعال یک ماه توفیق عبادت و بندگی در ماه رمضان را داده است و انجام عمل سخت است، اما مهم تر و سخت تر از آن حفظ و نگهداری آن است. شیطان شش هزار سال عبادت کرد اما در نهایت عاقبت آن را بررسی کنید.

وی با اشاره به آیه 6 سوره تحریم «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا»، بیان کرد: دانش آموز و دانشجوها، اگر تحت نظر انسان قرار می گیرند جزء خانواده ذکر شده در این آیه هستند. اگر عالمان دینی و اولیای الهی توانستند به قله راه پیدا کنند، به‌دلیل مراقبت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک روز معلم، عنوان کرد: در دوره ای دانشگاه فرهنگیان تعطیل بود اما بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مجدد فعال شد و این نقطه ای مثبت در جذب معلمین است و باید این جایگاه تقویت شود.

امام جمعه اهواز به سالروز شهادت شهید مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: تربیت شهید مطهری ها توسط معلمین صورت می گیرد. باید افرادی را تربیت کرد که برای ایران اسلامی مؤثر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه، کسی که می تواند هویت از دست رفته برخی از جوانان را بازگرداند معلمان هستند، گفت: مهم ترین رسالتی که برعهده شماست، توجه به رسالت "انسان سازی" است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: شهید مطهری چهار شاخصه اساسی و اصلی داشت که اگر بتوان آنها را در دانش آموزان ایجاد کرد به غایت اساسی دست پیدا می کنیم،"اسلام شناسی"، "زمان شناسی"، "جریان شناسی" و "دشمن شناسی" این ویژگی ها هستند.

وی با قرائت بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه معلمین، ادامه داد: تعلیم و تربیت، زیربنای پیشرفت است و میدان دار پیشرفت در عرصه های گوناگون "معلمین" هستند. اولا باید جایگاه والای معلمین را خود آنها بدانند و ثانیا مسئولان باید قدر معلمین را بیشتر بدانند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ابتدای انقلاب اسلامی سه مأموریت وجود داشت که نخستین آن تقویت بنیه دفاعی است، افزود: الحمدلله به برکت ولایت فقیه در این عرصه کار به جایی رسیده است که دشمن جرأت نگاه چپ کردن به کشور را هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر اینکه تبعیت از فرمایشات و منویات رهبر انقلاب اسلامی سبب شده که در عرصه دفاعی به پیشرفت بسیاری دست پیدا کنیم، گفت: همانگونه که در دل تحریم های مختلف توانستیم بنیه دفاعی را تقویت کنیم، با اراده جوانان ایران و پیروی از ولایت فقیه به موفقیت اقتصادی هم دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، عنوان کرد: در این سفر چندین شرکت تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و سبب اشتغال آفرینی تعداد قابل توجهی از جوانان شدند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه چندین اندیشکده و مجموعه علمی در کنار رئیس جمهور برای کشور مشغول برنامه‌ریزی هستند، گفت: اینکه دشمن هجمه های بسیاری علیه نظام اسلامی دارد به سبب اطلاع از موفقیت ها و مسیر پیش رو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار