دوربینی عاملی برای انحراف چشم در کودکان

خبرگزاری پانا:انحراف چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود یکی از دلایل ایجاد انحراف دوربینی در کودک است که می توان با تجویز عینک دوربینی و انحراف را برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، هرمز شمس، متخصص چشم پزشکی گفت: انحراف چشم یکی ازمشکلاتی است که بعضی افراد به خصوص در کودکان وجود دارد برای انحراف چشم دلایل مختلفی وجود دارد.

وی ادامه داد: گاهی انحراف چشم به دلیل این است که کودک دوربین است و دوربینی باعث انحراف چشم شده است که با تجویز عینک دوربینی را اصلاح می کنند.

شمس عنوان کرد: گاهی اوقات علت انحراف چشم براساس سابقه ی خانوادگی است که این انحرافات معمولی نیستند و باید به وسیله عمل جراحی انحراف را درمان کرد، در گذشته تصور بر این بود که در کودکان نباید قبل از 6 سالگی عمل جراحی چشم صورت گیرد ولی امروزه توصیه بر این است تا 2 سالگی کودک اقدام به عمل جراحی باعث ترمیم سریع انحراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: انحراف چشم ممکن است دراثر عوامل دیگر مانند ایجاد ضربه به چشم، وجود غده های چشمی و ابتلا به بعضی از بیماریهای چشم ایجاد شود که برای اصلاح انحراف چشم دلیل انحراف را بررسی کرد و براساس تشخیص درمان را تصریح کرد.

شمس تشریح کرد: گاهی ممکن است انحراف چشم همراه با تنبلی چشم باشد که هرکدام را باید جدا مورد درمان قرار داد. توصیه می شود در کودکان که دچار انحراف هستند هر چه سریع تر انحراف چشم ها را برطرف کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار