در گفت‌وگو با پانا:

ستار همدانی: چینش اشتباه ساپینتو باعث باخت استقلال در دربی شد

هیچ برنامه‌ای برای بردن پرسپولیس نداشتیم/ استقلال حداقل جام حذفی را باید بگیرد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است ترکیب بد ساپینتو باعث شده تا آبی ها دربی شماره ۱۰۰ پایتخت را به رقیب دیرینه خود ببازند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ستار همدانی:  چینش اشتباه ساپینتو باعث باخت استقلال در دربی شد

ستار همدانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست استقلال در دربی شماره ۱۰۰ اظهار داشت: «استقلال برخلاف بازی‌هایی که تا قبل از دربی در لیگ انجام داده بود، اصلاً خوب ظاهر نشد. من نمی‌دانم مادر فنی برای دربی چه نقشه و برنامه‌ای داشت که ترکیب همیشگی‌اش را وارد زمین نکرد. اولین گام در دربی این است که مربی، ترکیب خوبی را انتخاب کند. اما ساپینتو در این مسئله اشتباه کرد. چینش اولیه استقلال اصلاً خوب نبود. چیدمان نادرست کادر فنی این بود که ارسلان مطهری را از ابتدا در ترکیب نگذاشت. او گل‌های خوبی در این بازی زده بود و ازلحاظ روانی حتی روی حریف تأثیر داشت.»

وی افزود: «از سوی دیگر پرسپولیس می‌دانست که چون خط جلوی استقلال خوب و سرعتی است، اصلاً به مدافعان خود اجازه نفوذ نداد و کاملاً فضاها را بست. به خاطر این مسئله بود که تمام راه‌های ارتباط بین خط هافبک و حمله را پوشش دادند و تا آخر این حربه را پیش بردند. وقتی ترکیب اولیه بد بود، ناخودآگاه بار تیم روی دوش قایدی افتاد و تمام توانایی تیمی به حرکات فردی او منتقل شد. طبیعی است که در چنین شرایطی بازیکن هم نتواند در طول بازی کار خاصی انجام دهد.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «این بازی فقط یک گل داشت و موقعیت خاصی را تیم‌ها ایجاد نکردند. استقلال که اصلاً هیچ برنامه‌ای برای جبران گل نداشت و پرسپولیس هم سعی کرد، گلش را حفظ کند. ساپینتو باید در نیمه دوم استراتژی بازی را عوض می‌کرد و از تله تاکتیکی پرسپولیس رها می‌شد. او باید یک مهاجم را کم می‌کرد و یک هافبک می‌آورد تا بتواند وسط زمین را از حریف بگیرد. اما هرچه بلند زن داشتند فرستادند و هیچ ارسال درستی هم انجام نشد.»

ستار همدانی گفت: «حالا استقلال باید در ادامه لیگ بازی‌های خودش را ببرد و منتظر لغزش سپاهان و پرسپولیس باشد. بازی‌های سختی در پیش داریم اما ممکن است جدول بازهم تغییر کند و تیم‌ها امتیاز از دست بدهند. شرایط خیلی سخت و جذاب شده است و برای تعیین قهرمان باید تا هفته آخر صبر کنیم.»

وی با اشاره به برد سخت استقلال در جام حذفی مقابل پارس جنوبی جم تأکید کرد: «شکست در دربی باعث شده بود تا تیم به برد نیاز حتمی داشته باشد. از سوی دیگر بازی حذفی دیگر جای جبران ندارد و چون استقلال فقط این جام را می‌تواند راحت‌تر بگیرد، باید می‌برد. زمین‌بازی خیلی بد و کج و ناهموار بود. واقعاً خط‌کشی هم کج بود. بازیکنان حریف به این زمین عادت داشتند و با دوندگی بالا، خوب مقاومت کردند. همیشه جام حذفی جام شگفتی‌هاست و تیم‌های ضعیف‌تر سعی می‌کنند باانگیزه زیاد مقابل تیم‌های بزرگ خودشان را نشان دهند. گفته بودم بازی سختی خواهد شد و اگر پنالتی محبی گل می‌شد، کار گره نمی‌خورد. اما بعدازآن همه‌چیز به هم‌ریخت و توپ‌های ما گل نشد.»

پیشکسوت استقلال افزود: «استقلال باید این جام را بگیرد چون در لیگ دیگر کار دست خودش نیست. تمرکز استقلال هم با اتفاقاتی که در باشگاه افتاد به هم‌ریخت و باعث شد تا روند خوبشان در لیگ مختل شود. امیدوارم هرچه زودتر سیستم وار هم بیاید تا این تنش‌هایی که در اکثر بازی‌های لیگ امسال شاهد بودیم، به حداقل برسد. به‌هرحال باید از امکانات روز استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار