حرکت برای خدا، هسته اولیه معنای فکری

مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد گفت هسته اولیه‌ای که در نگاه و معنای فکری دیده می‌شود، حرکت و کار جمعی برای خداست.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حرکت برای خدا، هسته اولیه معنای فکری

احمد مسجدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد مقدس گفت: قرآن کریم می فرماید:« قُلْ إِنَّما أَعِظُكُم بِواحِدَةٍ أَن تَقُوموا لِالله‌ِ مَثْنَا وَ فُرَادَا. لِالله یعنی کار باید برای خدا باشد. شرط اول این است. دوم قیام است، نشستن نیست‌. پیامی که از این دو عبارت می توان گرفت. پس اول انگیزه دانش آموزان باید برای خدا باشد و دوم قیام و در واقع حرکت کنند. این پیام اگر در فضای تشکیلاتی ما به عنوان یک اصل قرار داده شود در مسیر آن تمامی کارها سامان می یابد. سوم مَثْنَا وَ فُرَادَا، اگر کار را دو نفر انجام دادند بهتر است، اما اگر نشد یک نفر انجام بدهد. معطل نشوند تا با یک گروه کار انجام شود. خودت به تنهایی می خواهی کاری را انجام بدهی، در راه خدا قیام کن و حرکت کن‌.»

مسجدی در ادامه افزود: «هسته اولیه ای که ما در نگاه و معنای فِکری خود داریم، کارِ برای خداست، حرکتِ برای خداست، کار جمعیِ برای خداست و ما هرچه بهتر بتوانیم دانش آموزان را در این حوزه، همدلانه تر در کنار یکدیگر جمع کنیم هسته اولیه کارهای تشیکلاتی ما بهتر شکل می گیرد.»

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ گفت: «یک قسمت از حمایت های ما خود ظرفیت های تشکیلاتی است. یکی از ظرفیت های مهم ما این است که مدیران و معاونین مدارس را توجیه کنیم تا کار تشکیلاتی را حمایت کنند، اگر مدیر و عوامل مدرسه نسبت به کار تشکیلاتی باور و اعتقاد نداشته باشند، قطعا آن عزم و اراده ای که دانش آموز می خواهد در مدرسه نشان بدهد نمی تواند به راحتی تحقق پیدا کند. بنابراین توجیه مدیران و معاونین مدارس، ارزش قائل شدن برای کار تشکیلاتی، قدم اول کار ستاد است.»

وی در پایان اظهار کرد:«بخش دوم، ظرفیت های سازمانی است. برای مثال آموزش و پرورش در مسائل اقتصادی، ظرفیت کلانی ندارد؛ اما می‌توانیم با اداره کار صحبت کنیم و دانش آموزان را در جهت جلب حمایت های مالی معرفی کنیم. در مورد ظرفیت های برون دستگاهی، یکی از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم این است که با مسؤولین مربوطه در موضوع کار تشکیلاتی و برای تبلور استعدادهای دانش آموزان صحبت کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار