در راستای قدردانی از عملکرد موفق  روانشناسان و مشاوران شهر تهران؛

مراسم روز روانشناس و مشاور در دبیرستان دخترانه هفتم تیر برگزار شد

تهران (پانا) - مراسم روز روانشناس و مشاور در راستای قدردانی از عملکرد موفق روانشناسان و مشاوران شهر تهران در خط اول سلامت کشور در دبیرستان دخترانه هفتم تیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز روانشناس و مشاور در دبیرستان دخترانه هفتم تیر برگزار شد

با توجه به اهمیت جایگاه سلامت روان در جامعه، ویژه برنامه روز جهانی «مشاور و روان شناس» به همت معاونت پرورشی و فرهنگی، اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شهر تهران، با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان مشاوره تربیتی و تحصیلی، سلامت و پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و مدیران مراکز مشاوره مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در دبیرستان دخترانه هفتم تیر برگزار شد.

در بخش اول این مراس؛ سپیده رضا پور؛ کارشناس مشاوره وزارت آموزش و پرورش درخصوص چگونگی ارتباط مؤثرتر مشاوران و مربیان اظهار کرد: «مربیان و مشاوران ما باید یک الگوی کامل باشند تا دانش آموزان بتوانند ارتباط مؤثر و درستی را با آنان برقرار کنند. مشاوران و مربیان باید صادقانه با دانش آموزان برخورد کنند. دانش آموزان نیز هنگامی که این برخورد صادقانه، راستی برخورد و درستی رفتار و عامل بودن به گفته ها را در آنان می‌یابند، می‌توانند با مشاور و مربی ارتباط خوبی برقرار کنند و به آنها مراجعه کنند. این امر سبب می‌شود تا مشاور، محور مراجعه در مدرسه باشد.»

وی ادامه داد: «مشاورین می‌توانند از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند و یا حتی از طریق خدمات درمانی، دست به اقدامات کاری مؤثری در این زمینه بزنند. اقدامات مشاوره‌ای و ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به دانش‌آموزان، نیازمند توجه بیشتر از جانب متولیان و برنامه‌ ریزان است. در حوزه مشاوره و به خصوص دستگاه آموزش و پرورش، باید با قدرت هرچه بیشتر به تمامی افراد اعم از والدین و دانش‌آموزان قابلیت موضوع رسانده شود که در صورت بروز مشکل و یا حتی پیش از نیاز به مشاوره، به راحتی، درست‌ترین حالت که روی آوردن به خدمات مشاوره‌ای است را برگزینند و قبل از ایجاد هر گونه بحران، شرایط را بهبود بخشند.»

رضاپور در پایان با بیان اینکه مشاورین مدارس به‌ عنوان نیروی تخصصی در امور تحصیلی، شغلی و شخصی، مسئولیتی مستقیم نسبت به دانش آموزان، اولیاء و عوامل مدرسه دارند، افزود: «پیشبرد این اهداف قطعا نیازمند بهره‌مندی از امکانات به لحاظ مادی، انسانی، معنوی و مهارت افزایی است. بنابراین در این راستا در نظر گرفتیم تا با سرعت و سهولت به شناخت دقیق و جامعی از وضعیت موجود فرایند مشاوره مدارس کشور دست یافته شود و سپس براساس اولویت در راستای بهبود شرایط موجود، در سیستم مشاوره و راهنمایی مدرسه، برنامه ریزی و اقدام کنیم.»

در بخش پایانی مراسم فیلم های سخنرانی کوتاه مقام رهبری در خصوص اهمیت روز مشاوره و روانشناس به نمایش گذاشته شد و کارشناسان مشاوره تربیتی و تحصیلی، سلامت و پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مناطق ۱۹ گانه شهر تهران به بیان خاطرات خود در برخورد با مراجع کنندگان پرداختند.

در پایان مراسم از کارشناس مسئولان و کارشناسان مشاوره تربیتی و تحصیلی، سلامت و پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و مدیران مراکز مشاوره مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با اهدا لوح تقدیر و کادو تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار