رابط همیار مشاور بهارستان دو:

به‌کارگیری همیار مشاوران در مدارس در کاهش اضطراب و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تأثیرگذار است

بهارستان دو (پانا) - رابط همیار مشاورین آموزش و پرورش بهارستان دو ضمن اشاره به نقش همیار مشاوره در مدارس، استفاده از ظرفیت و توانمندی دانش‌آموزان آموزش‌دیده در کمک به رشد همسالان را یک راهبرد مؤثر برای پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به‌کارگیری همیار مشاوران در مدارس در کاهش اضطراب  و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تأثیرگذار است

فریبا اصانلو، رابط همیار مشاورین بهارستان دو در جمع دانش‌آموزان همیار مشاور مدارس در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش برگزار شد، در معرفی همیار مشاور گفت: در واقع همیار مشاور کسی است که بیشترین ارتباط و همکاری را با مشاور دارد و به مشاور در زمینه شناخت مشکلات دانش‌آموزان کمک می‌کند و با نظر مشاور می‌تواند در زمینه‌های تحصیلی و شیوه‌های مطالعه به دانش‌آموزان راهکارهایی را ارائه دهد و هم‌چنین می‌تواند به مشاور در اجرای راهبردهای عملی در زمینه کاهش تعرضات درون‌مدرسه‌ای یاری رساند.

این مشاور در رابطه با خصوصیات همیاران مشاور ادامه داد: رازدار بودن مهمترین اصل در این کار است زیرا حفظ اسرار برای ما اولویت دارد فردی که به همیار مشاور مراجعه می‌کند و رازخود را با او در میان می‌گذارد و به او اعتماد کرده‌است اگر راز او را افشا شود نسبت به همیار مشاور کینه پیدا می‌کند و اعتماد کردن برای او دشوار می‌شود.

وی افزود: اگر دانش‌آموزی به شما مراجعه کرد حالت بازجویانه و مقاومت برانگیز از او سوال نکنید و اگر پندی دارید به صورت دوستانه بیان کنید تا دانش‌آموز بتواند راحت تر با شما ارتباط برقرار کند، نحوه بیان ما بر روحیه‌ افراد تاثیرگذار است.

وی مهارت‌ اجتماعی داشتن را نیز یکی دیگر از ویژگی‌های یک مشاور خوب دانست و بیان کرد: اگر شخصی مهارت‌های اجتماعی مانند استقلال، ایجاد ارتباط دوستانه را بطور صحیح آموخته باشد می‌تواند سریعاً دانش‌آموزان را به خود جذب و اعتماد را در میان آنها ایجاد کند و دانش‌آموزان با خیال آسوده نیاز و مشکلات خود را با همیار مشاور در میان بگذارد و همیار با کمک مشاوره بهترین راه را به مراجعه‌کننده پیشنهاد دهد.

رابط همیار مشاور بهارستان دو اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی دانش‌آموزان آموزش‌دیده در کمک به رشد همسلان یک راهبرد مؤثر برای پیشگیری از آسیب‌های روانی_ اجتماعی است و همیار مشاوران در مدارس با راهبری گروه‌های کوچک می‌توانند تحولی عظیم در مدرسه ایجاد کنند.

اصانلو در پایان با پرسش و پاسخ از دانش‌آموزان همیار مشاور مدارس گفت: وقتی هدفمند زندگی کنید عزت نفستان افزایش پیدا می‌کند و با افزایش عزت نفس، احساس رضایت بیشتری نسبت به خود پیدا خواهید کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار