‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

معلمان، معماران دانش، بینش و گرایش آحاد جامعه هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از اساتید نمونه عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گفت‌ معلمان، معماران دانش، بینش و گرایش آحاد جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، معماران دانش، بینش و گرایش آحاد جامعه هستند

‌به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از اساتید نمونه عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و قدر‌دانی از زحمات کارگران به مناسبت روز کارگر، اظهار کرد: معلم یک عنصر ارزشمند اجتماعی است و معلمی جزو الهی‌ترین شغل هاست، چون خداوند خودش اولین معلم در عالم وجود است.

وی با بیان اینکه معلمی از اساسی‌ترین رسالت‌های انبیا بوده است خاطرنشان کرد: از منظر اسلام معلم از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، به سبب آنکه هم به نوعی قائم مقام خداوند و هم پیامبر در حوزه تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی به سه نقش اساسی معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش تعلیمی، تحول اجتماعی و تربیتی اساسی‌ترین نقش‌های یک معلم در جامعه است که از طریق آمورزش‌های زبانی، انواع دانش‌ها و آموزش‌های رفتاری صورت می‌گیرد.

وی معلمان را معماران دانش، بینش و گرایش آحاد جامعه خواند و تصریح کرد: معلمان اگر این سه نقش را به درستی مدیریت کنند جامعه در مسیر راستی و درستی گام بر می‌دارد و بچه‌هایمان شاکله شخصیتی‌شان درست طراحی می‌شود و به راه انحرافی و مخالفان گرایش پیدا نمی‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: در اسلام به معلم یک نگاه قدسی وجود دارد؛ البته به شرط آنکه معلم، معلم‌الخیر باشد و این بدان معنی است که باید آموزگار ارزش‌ها، خوبی و معارف حق الهی باشد و در این صورت است که رسول خدا و همه عالم دعاگوی او می شوند، وگرنه معلمان بدی‌ها نه تنها از چنین منزلتی برخوردار نبوده و نیستند، بلکه از سوی خداوند تهدید به کیفر نیز شده‌اند.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: ما بدهکار آن دسته از معماران دانش، بینش و گرایش آحاد جامعه هستیم که مخلصانه، دلسوزانه و خیرخواهانه این سه مقوله را راهبری و مدیریت می‌کنند و گاهی از همین معماری‌ها افرادی چون شهید حججی بیرون می‌آید که آبروی یک ملت را می‌خرد و گاهی هم برعکس.
وی به شاخصه‌های یک معلم موفق پرداخت و افزود: برخورداری از صلاحیت علمی، صلاحیت‌های اخلاقی، خلوص نیت، فروتنی، عدالت‌ورزی بین شاگردان، آمید آفرینی در بین دانشجویان و فراگیران و... از ویژگی‌های مهم یک معلم موفق است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: معلمان گردن ما حق حیات معنوی و انسانی دارند. معلم است که جان آدمی و معنویت را به انسان هدیه می‌کند. هدیه‌ای بالاتر از هدایت و دانستن نیست. اول معلم انسان خود خداوند است. اولین معلمی که دانستن را به انسان آموخت خداوند بود پس بنابراین معلمی کاری خدایی است.

در ادامه حجت لاسلام والمسلمین احمد دهدار رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و قرآنی این ستاد ارائه کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: "معلمی شغل انبیاء است". بنابراین معلمی ادامه همان مسیر نورانی است که با خود خداوند آغاز شد و با پیامبران ادامه پیدا کرد و اینک به دست معلمین در حال تداوم است.

وی با بیان اینکه مقام معلم یک مقام قرآنی است، افزود: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام، مقام معلم بزرگ داشته نشده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خاطرنشان کرد: ستاد ارتش و یگان های تابعه ماهیت و سبقه علمی و آموزشی دارند و دانشگاه فرماندهی و ستاد، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، مرکز آموزش و پژوهش سپهبد شهید صیاد شیرازی و ... یگان‌های علمی، فرهنگی و آموزشی هستند که از اساتید مجرب و توانمندی برخوردار هستند.

در پایان این مراسم، از معلمان نمونه قرآنی و عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار