رئیس شورای اسلامی بخش جوادآباد به مناسبت روز شوراها:

تشکیل شورا و مشورت کردن، نوعی احترام به حقوق دیگران است

جوادآباد (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد، شورا و مشورت کردن را عاملی در رهایی جامعه از خودرایی و خودکامگی دانست و آن را نوعی احترام به حقوق دیگران خواند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورا و مشورت کردن،  نوعی احترام به حقوق دیگران است

جعفر‌ منصوری‌خواه رئیس شورای اسلامی بخش جوادآباد، ضمن گرامیداشت روز شوراها در رابطه با هدف از تشکیل شورا به پانا بیان کرد:«شورا و مشورت کردن در زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... دارای اهمیت بسزایی است. همچنین در قرآن کریم در سوره‌های شورا و آل عمران نیز به واژه شورا اشاره شده است. »

وی اذعان کرد: «شورا و مشورت کردن، آن قدر دارای اهمیت است که یکی از سوره های قرآن کریم نیز به این نام اختصاص یافته است و آیات و روایات بسیار زیادی راجب این موضوع آماده است؛ همچنین امام علی(ع) نیز در رابطه با این موضوع فرموده اند که کسی که با انسان های دیگر مشورت میکند در عقل های آنان شریک است.»

وی ادامه داد: «اهمیت شورا در سه موضوع مایان میشود؛ شورا و مشورت کردن جامعه را از خودرایی رها می کند و از خودکامگی جلوگیری میکند؛ به تفکرات و تصمیماتی که مدیران و حاکمان در سطح جامعه میگیرند برای اصلاح امور جامعه و اجتماع غنا می‌بخشد و نهایتا شورا یعنی مشورت کردن با دیگران در تصمیم‌گیری ها و انجام امورات مربوط به جامعه؛ که این خود یک نوع احترام به حق و حقوق دیگران است.»

منصوری‌خواه افزود: «شورا انواع مختلفی دارد، مانند شورای شهر، شورای روستا، شورای بخش و... که هرکدام وظایف مختلفی دارند. پایین‌ترین سطح شوراها،شورای روستا است و بالاترین سطح شوراها نیز که بر همه شوراها نظارت دارد، شورای عالی استان ها است.»

رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد در رابطه با وظایف شورای بخش ابراز کرد: «شورای بخش، وظایفی دارد که از جمله وظایف آن میتوانیم به نظارت بر عملکرد شوراهای تابعه، نظارت بر مصوبات شوراهای روستاها، نظارت و تصمیم گیری برای روستاهایی که به هر دلیلی شورا ندارند اشاره کنیم؛ که مهمترین وظیفه اش نظارت بر عملکرد شوراهای تابعه است.»

منصوری‌خواه اذعان کرد:« شورا یک نهاد جمعی تصمیم گیری مبتنی بر شیوه دمکراسی است؛ در چنین چهارچوبی جایی برای تک روی فردگرایانه باقی نمی ماند. بنابراین ضروری است آن دسته از افرادی که با نگرش غیر از این به عضویت شوراها در آمده اند نگاه خویش را تغییر دهند. مردم نیز باید این نکته را مدنظر داشته باشند و در انتخابات آینده شوراها افرادی که دارای منش شورایی و لایق و شایسته برای این منصب هستند را انتخاب نمایند. چرا که هرچه فرد شایسته تر باشد کارها نیز بهتر پیش میرود؛ زیرا او دلسوز مردم است و سعی میکند کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. »

دانش‌آموز خبرنگار: رها ناصر قورتلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار