سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

تقویت دانشگاه فرهنگیان یک اولویت راهبردی است

اهواز (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به خوزستان توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان را یک اولویت راهبردی در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت دانشگاه فرهنگیان یک اولویت راهبردی است

رضا مراد صحرایی در سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان با حضور در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و شرکت در اجلاس روسای مناطق چهل گانه آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت راهبردی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد، چرا که توسعه این دانشگاه می تواند نقش مهمی در تحول فراگیر آموزش و پرورش و تامین نیروی انسانی پایدار و کیفی ایفا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: بی شک رشد و ارتقای وضعیت آموزش و پرورش می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت کشور در همه حوزه ها شود، چرا که توسعه کشور در گرو رشد و پیشرفت آموزش و پرورش است.

صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه تحول تمام ساحتی از مدرسه آغاز می شود؛ تصریح کرد: ایران اگر بخواهد قوی شود معلم قوی می خواهد چرا که معلم دانش آموز را تربیت می کند و دانش آموز نیز ایران را می سازد و به بیانی دیگر برای قوی کردن ایران که مقدمه آن قوی کردن آموزش و پرورش است باید همه پای میدان بیایند و البته برای داشتن آموزش و پرورش قوی می بایست با برنامه ریزی اقدام کرد.

وی در پایان گفت: دو ویژگی مهم مسلمان بودن و اعتقاد به این نظام و انقلاب فصل مشترک همه ایرانیان است‌. این ویژگی هویت ملی ماست که برای آن خون دادیم و دین مبین اسلام را تعریف می دهد و ما باید با تکیه بر دو اصل هویت دینی و ملی ایران عزیز اسلامی را بنا کنیم و موجبات پیشرفت همه جانبه آن را محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار