دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

نیمی از بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش بازگشته‌اند

تهران (پانا) - دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش گفت طی شش ماهه گذشته نیمی از بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش بازگشته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش بازگشته‌اند

حسین الله‌وردی، امروز(هفتم اردیبهشت) در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به شکل گیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شکل‌گیری این قرارگاه با ۹ کارگروه، کاهش فاصله کیفی و کمی تربیت و تعلیم در مناطق کم برخوردار با مناطق برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت گروه‌های جهادی، مردمی و خیرین استفاده کنیم و وزارت آموزش و پرورش در این میان نقش تسهیل‌گری خواهد داشت.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این قرارگاه برای سال گذشته و امسال حدود ۵۰ برنامه در نظر گرفته است، افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل اشاره کرد که مخاطبین آن کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ ساله هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که در این برنامه برای هرکدام از بازماندگان یک نفر را مسئول قرار می‌دهیم تا ظرف مدت یک هفته او را به چرخه آموزش بازگرداند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، فرد دیگری را مسئول این کار قرار می‌دهیم.

الله وردی تاکید کرد: طی شش ماهه گذشته نیمی از بازماندگان از تحصیل را از طریق همین برنامه به چرخه تحصیل بازگردانده‌ایم.

وی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های این قرارگاه را راه اندازی گروه‌های خیرین دانش آموزی در حدود ۱۰ هزار مدرسه کشور عنوان کرد و گفت: طبق این برنامه در هر مدرسه یک گروه خیرین متشکل از معلم‌ها، دانش آموزان و والدین تشکیل می‌شود که در بحث نظافت، رنگ آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه پای کار می‌آیند.

به گفته این مسئول، این برنامه می تواند به توسعه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشور کمک کند.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح شهید عجمیان هم در قالب برنامه‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: در این طرح، بهسازی و شاداب سازی محیط مدارس کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته که با کمک نیروهای جهادی آن را اجرایی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح، تجهیزات و ابزارهای اولیه مورد نیاز مدارس کم برخوردار در ۲۰۲۰ محله حاشیه نشین کشور شناسایی و برای رفع آنها اقدام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار