معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

جذب حداکثری همه بازماندگان از تحصیل از دغدغه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش استان است

مشهد (پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد جذب حداکثری همه بازماندگان از تحصیل از دغدغه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب حداکثری همه بازماندگان از تحصیل از دغدغه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش استان است

جلسه هم اندیشی پیرامون راهکارهای ارتقاء سواد آموزی استان با حضور معاون سوادآموزی خراسان رضوی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، در خصوص جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل که دغدغه اصلی آموزش و پرورش است سخن گفت.

سید جمال وزیری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان، پیرامون راهکارهای ارتقاء سوادآموزی استان گفت: جذب حداکثری همه بازماندگان از تحصیل از دغدغه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش استان است.

وی افزود: بی سوادان استان به سه گروه تقسیم می شوند: بازماندگان و تارکین از تحصیل، بی سوادان مطلق جامعه هدف سوادآموزی و افرادی که بیش از ۶۵ سال دارند و آموزش آنان به هیچ نهادی واگذار نشده است.

وزیری عنوان کرد: جذب حداکثری همه بازماندگان از تحصیل از دغدغه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش استان است. مهم‌ترین چالش پیش‌روی ما شناسایی این کودکان است.

وی ادامه داد: کلیه ادارات و نهادهای دارای پایگاه ها و سامانه های اطلاعاتی باید نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز ادارات آموزش و پرورش همکاری لازم را در خصوص شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل داشته باشند.

معاون سوادآموزی استان تصریح کرد: با مشارکت همه بخش های مختلف می توانیم فرصتی را برای توسعه عدالت آموزشی در نواحی و مناطق سراسر استان، به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار استان داشته باشیم.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین دخانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گفت: ایجاد و تقویت گروه‌های جهادی می توانند در برقراری عدالت آموزشی نقش تعیین کننده ای ایفا کنند. گروه‌‎های جهادی با بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی، علاوه بر محرومیت‎ زدایی، توسعه آموزش و پرورش و ریشه کنی بی سوادی را به دنبال خواهد داشت.

وی توجه به اولویت بندی در جذب و شناسایی گروه بی سوادان، تدوین اطلس باسوادی استان بر اساس شهرستان و مناطق و مشخص کردن تکالیف دستگاه ها در ارتقای باسوادی استان را جزء برنامه های اولویت دار استان دانست.

شایان ذکر است این جلسه تخصصی به عنوان پیش جلسه شورای پشتیبانی که در هفته آینده برگزار خواهد شد در محل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار