معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

کیفیت‌بخشی و متناسب‌سازی شیوه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان

تهران (پانا) - معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت کیفیت‌بخشی و متناسب‌سازی شیوه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی و متناسب‌سازی شیوه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان

محمد مصطفوی در نشست مجازی با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مراکز اختلالات یادگیری شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه ۲۹ سال است کار سنجش نوآموزان در کشور انجام می‌شود، گفت: برای رشد باید تغییرات را بپذیریم و با توجه به ضرورت تغییر شیوه سنجش، متناسب‌سازی و کیفیت‌بخشی فرآیندهای آن مد نظر است.

وی افزود: تصمیم گرفته شد که زمان سنجش تغییر کند و این امر مهم توسط نیروهای آزاد انجام نشود و توسط افرادی انجام شود که گاهی بتوانند مداخله‌ای مختصر و نه تخصصی داشته باشند. مقرر شده خود اولیا برای سنجش نوبت بگیرند و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ باید بیش از ۹۵ درصد سنجش انجام شده باشد.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: ریل‌گذاری جدیدی در آموزش ابتدایی باید انجام شود چرا که مراکز جامع و تضمین کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، مدارس ابتدایی هستند.

مصطفوی گفت: در طرح جدید سنجش، آموزگار برای مشکلات نوآموز مداخله می‌کند و اگر نتوانست کمکی کند از مرکز اختلالات یادگیری کمک می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 3 موضوع اساسی سنجش نوآموزان، تاسیس و راه‌اندازی مراکز سنجش توانبخشی، مداخله به‌هنگام و نظرسنجی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اختلالات جسمانی و شایستگی‌های حرکتی از جمله بیماری‌های خاص، اختلالات یادگیری از جمله دیرآموزی، اختلالات حوزه شناختی از جمله کارکردهای اجرایی مانند دقت، توجه، انعطاف‌پذیری، حافظه کاری و هر آنچه لازمه ورود به مدرسه است، اختلالات حوزه اجتماعی از جمله توانایی همدلی کردن، برقراری روابط اجتماعی، تسلط بر احساسات و... از مولفه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان هستند.

مصطفوی با بیان اینکه مراکز جامع ما نظام‌مند سامانه‌ای و سطح‌بندی شده‌اند، گفت: از مهر ۱۴۰۲ سنجش ۱۴۰۳ را شروع می‌کنیم.

بر پایه این گزارش، نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مراکز اختلالات یادگیری شهرستان‌ها و مناطق استان با حضور محمد مصطفوی (معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی) و آزاد محمدی (رئیس اداره اختلالات یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور)، محمود بنی‌اسد (رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان) و... در سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل برگزار شد.

کلنگ احداث مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه شهید ناصر پورشیخعلی

کلنگ احداث مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه شهید ناصر پورشیخعلی با حضور معاون تشخیص، پیشگیری و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در کرمان به زمین زده شد.

محمد مصطفوی، معاون تشخیص، پیشگیری و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه آزاد محمدی، مدیر گروه اختلالات یادگیری سازمان استثنایی در سفر یک‌روزه به استان کرمان ضمن بازدید از مدارس و مراکز مشکلات ویژه یادگیری این استان در آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه شهید ناصر پورشیخعلی شرکت کردند.

در پایان، مصطفوی با حضور در گلزار بین‌المللی شهدای شهر کرمان بعد از قرائت فاتحه بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حسین پورجعفری و مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان و دیگر شهدا با اهداف بلندشان تجدید میثاق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار