در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران؛ هر مالکی مراجعه کند مجوز ساخت می‌دهیم

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران؛ هر مالکی مراجعه کند مجوز ساخت می‌دهیم

حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران گفت:‌ «طرح توسعه دانشگاه تهران سال‌هاست مورد بحث است. شورای عالی شهرسازی اعلام کرده بود شهرداری تهران موظف است این طرح را بررسی کند.»

وی ادامه داد:‌ «مدیریت شهری کنونی معتقد بود که طرح دانشگاه تهران را خودِ دانشگاه تهران باید تهیه کند نه ما. به دلیل اینکه از آن املاک واقع در طرح، 67 درصد تملک شده و 33 درصد مانده است. منطق حکم می‌کند که آن 33 درصد را هم دانشگاه تهران تملک کند چون دانشگاه تهران یک سرمایه‌ ملی و فراملی است و نمی‌شود با موضوعات آن سطح پایین برخورد کرد.»

معاون شهردار تهران اضافه کرد: «شورای عالی تاکید دارد خانه‌هایی که در طرح مذکور قرار دارد، تعیین تکلیف شود. ما از شورای عالی می‌پرسیم همه‌ کسانی که خانه‌شان در طرح‌های مختلف است را مگر شما تعیین تکلیف می‌کنید؟ به‌طور مثال افرادی که خانه‌هایشان در فضای سبز، در معبر و در طرح‌های مختلف دیگری هم است.»

وی درخصوص مجوز ساخت در این محدوده هم گفت:‌ «به مالکین که مراجعه کنند و نیاز به نوسازی و تجدید بنا داشته باشند، اجازه ساخت داده می‌شود. زیرا 5 سال از آن گذشته، هر مالکی که به شهرداری مراجعه کند، به او اجازه ساخت می‌دهیم. همچنین طرح آن را دانشگاه تهران تهیه کرده و خود دانشگاه مجری آن بوده است و ما هم انشاء‌الله به شورای عالی ارسال می‌کنیم.»

صارمی درخصوص اینکه آیا این طرح در کمیسیون ماده 5 بررسی نمی‌شود هم گفت:‌ «بررسی این طرح در کمیسیون ماده 5 موضوعیت ندارد و خود شورای عالی شهرسازی این موضوع را پیگیری می‌کند.»

طرح توسعه دانشگاه تهران از اواسط دهه 70 شمسی با هدف گسترش فضاهای آموزشی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در دستور کار قرار گرفت و سپس عنوان پروژه به «شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند» تغییر یافت و تا امروز نیز ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار