معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی :

۱۰۰ تن مرغ در خراسان جنوبی آماده توزیع است

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت در حال حاضر ۱۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در استان آماده توزیع است که حدود ۲۹ تن آن از فردا در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ تن مرغ در خراسان جنوبی آماده توزیع است

جواد اشرفی با بیان این مطلب در کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در خصوص بررسی وضعیت تأمین مرغ استان اظهار داشت: به دلیل نوسانی جوجه‌ریزی اسفندماه سال گذشته، مقداری در تولید مرغ دچار مشکل شدیم، اما با جوجه‌ ریزی مناسبی که در فروردین ماه انجام شده در هفته آینده به شرایط پایداری در بازار مرغ استان می‌رسیم.
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه روزانه مصرف مرغ گرم استان حدود ۴۰ تن است که در فواصل زمانی مختلف این رقم متغییر است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مرغ گرم در بازار استان ۶۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و مرغ منجمد هم ۴۴ یا ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
اشرفی با ذکر این نکته که برخی تولید کنندگان تعهداتی به سازمان جهاد کشاورزی در خصوص عرضه مرغ به کشتارگاه داشتند و رعایت نکردند، خاطر نشان کرد: این تولیدکنندگان باید همکاری لازم را داشته باشند تا با جرایم سنگین تعزیراتی مواجه نشوند.
به گفته وی؛ در حال حاضر چهار میلیون قطعه جوجه در واحد های مرغ گوشتی استان در حال پرورش است و خراسان جنوبی معین استان سیستان و بلوچستان در تأمین مرغ نیز است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ استان در حالت تعادل قرار دارد، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای در حال انجام است که مشکلی در تأمین مرغ نداشته باشیم.
مدیرکل دامپزشکی استان هم گفت: ۲۴۶ واحد مرغ گوشتی با پرورش چهار میلیون قطعه در استان فعال است.
محمدعلی بخشی افزود: جوجه‌ریزی مرغ در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: برای دوم تا هشتم اردیبهشت‌ ماه ۲۲۷ هزار قطعه، برای نهم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۶۲۰ هزار قطعه و برای ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ۳۷۲ هزار قطعه مرغ آماده کشتار در استان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار