معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

هفته ملی مشاغل، فرصتی برای شناخت استعدادهای دانش آموزان

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت هفته ملی مشاغل فرصتی مناسب برای شناخت استعدادهای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هفته ملی مشاغل، فرصتی برای شناخت استعدادهای دانش آموزان

حسن بروشکی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: هفته معرفی مشاغل، هر ساله در هفته نخست اردیبهشت ماه توسط مشاوران مدارس برگزار می شود و فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.

وی افزود: آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد، توانایی، رغبت، هوش و علائق خود رشته تحصیلی مناسبی را که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می شود را انتخاب کنند.

بروشکی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کمی و کیفی رشته های تحصیلی در مقاطع آموزش عالی از وظایف عمده مشاوران در مدارس معرفی رشته های تحصیلی دانشگاهی است که اگر دانش آموز بتواند به شناخت کافی نسبت به آنها دست یابد در انتخاب شغل با کمترین مشکل مواجه خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از مدیران، معاونین و مشاوران مدارس خواست تا در زمینه معرفی کار آفرینان و مراکز تولیدی صنعتی، فراهم سازی بازدید دانش آموزان با هدف آشنایی بیشتر با حرفه مورد علاقه خود و انتخاب رشته تحصیلی تلاش کنند.

دانش آموز خبرنگار: علی درویش پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار