بیشترین استقبال از یارانه دستمزد متعلق به کدام استان است؟

تهران (پانا)- تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد بیش‌ از ۴۲ هزار نفر از این طرح استقبال و در آن ثبت نام کرده اند و استان خوزستان با داشتن بیشترین آمار ثبت نام شونده و قرارداد منعقده پیشتاز اجرای طرح در میان استانها بوده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین استقبال از یارانه دستمزد متعلق به کدام استان است؟

به گزارش ایسنا، طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و ارتقاء سطح تولید و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تحت­ عنوان یکی از سیاست­‌های فعال بازار کار تدوین شده ­است.
جامعه هدف این طرح، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند. به موجب این طرح ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.
شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار، جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار