واریز۵۲ میلیارد تومان سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به واریز بیش از ۵۲ میلیارد تومان سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی در سال گذشته، از واریز ۲۰میلیارد تومان سرانه غذایی مدارس شبانه روزی در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
واریز۵۲ میلیارد تومان سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهارکرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان سرانه دانش آموزی به مدارس عادی استان تخصیص یافته است که این مبلغ نسبت به مدت مشابه قبل ۷ برابر رشد دارد.

وی یاآور شد: با وجود رشد چشمگیر سرانه دانش آموزی، هنوز قریب ۹۰۰ میلیون تومان مدارس استان بدهی آب، برق، و گاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در همکارانم میزکار رتبه بندی، مستقر در اداره کل آمنوزش و پرورش، پاسخگوی اعتراضات، سوالات و شبهات مراجعین و متقاضیان اصلاح رتبه هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: با توجه به مصوبه شوای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع سیاست ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، پس از پایان متوسطه و اصلاح موادی از سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، آموزش و پرورش موظف به ایجاد سوابق تحصیلی دانش آموزان شده است.

مدیرکل آموزس و پرورش خراسان جنوبی،بابیان این که با افزایش اهمیت سوابق تحصیلی و تسرّی آن به کل دوره متوسطه ایجاد عزم ملی، استانی و شهرستانی را برای اجرای سیاست های جدید ضروری ساخته است، خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب و دقیق این طرح، نیازمند بسیج منابع موجود در استان و تعامل دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی با آموزش و پرورش است،

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت تهیه ۳۱۰ دستگاه رایانه، دوربین، راکت موبایل یاب، سیگنال یاب، چاپگر، دستگاه تکثیر،کولر و اسکنر برای تجهیز ۶۲ حزه آزمون امتحان نهایی و ۴ حوزه تصحیح، تأکید کرد: در خرداد ماه سال جاری ۷ هزار و ۷۱۷ دانش آموز دختر و پسر پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای بیش از ۲۰ برنامه محوری استانی و شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم، اذعان کرد: دیدار با نماینده ولی قیه در استان، برگزاری آیین نمادین سپاس معلم، برپایی مراسم تکریم و تجلیل از معلمان، برگزاری مسابقات فرهنگی، عقیدتی، ورزشی و هنری، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز و برگزاری همایش خانوادگی فرهنگیان از مهم ترین این برنامه ها به شمار می رود.

به گفته موسوی نژاد،تخصیص ۶۰۰ میلون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه،۵۰۰ میلیون تومان برگزاری آیین های هفته معلم، یک میلیارد تومان تجهیز حوزه های امتحان نهایی و تخصیص حداکثر ۴۰ درصد سهمیه به دانش آموزان شهری شهرستان طبس برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار