استاندار تهران در آئین خشت‌گذاری ۱۴۰ باب کلاس درس در شهرستان بهارستان:

آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، رکن اساسی در زیرساخت‌های کشور است

بهارستان یک (پانا) - استاندار استان تهران با حضور در مراسم کلنگ‌زنی ۱۰ باب مدرسه ۱۴ کلاسه در شهرستان بهارستان، آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن در تربیت نسل آینده در حوزه زیر ساخت‌های کشور بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، رکن اساسی در  زیرساخت‌های کشور است

در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر، آئین متمرکز کلنگ‌زنی ده باب مدرسه ۱۴ کلاسه، که از این تعداد ۴ مدرسه متعلق به ناحیه یک بهارستان و ۶مدرسه متعلق به ناحیه ۲ بهارستان به نام شهدای گرانقدر حاج قاسم سلیمانی، حسن تهرانی مقدم، شیرین مرادی راد، محسن حججی، آرمان علی‌وردی، سعید کاظمی آشیانی، احد سلطانی، رضا پناهی، محسن پورقاسمی و عباس دشتی با حضور علیرضا فخاری استاندار استان تهران و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا فخاری استاندار استان تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در میان مردم خون‌گرم، انقلابی و شریف بهارستان، بیان کرد: طی سفری که با رییس جمهور به شهرستان بهارستان داشته‌ایم، در میان موارد پیشنهادی، ایشان مشتاقانه به ساخت این مدارس تاکید کردند و آن را به عنوان امری زیرساختی و پایه و اساس کار آموزش و پرورش برای نسل آینده در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه ضمن تشکر از اداره نوسازی مدارس اظهار کرد: خدا با شاکر هستیم که اداره نوسازی مدارس به حقیقت چگونگی اجرایی پروژه‌های پیش ساختی پی‌برده و این مسئله را مورد توجه قرار داد که با استفاده از تکنولوژی‌های روز، نیازمندی‌های حوزه آموزش و پرورش را با سرعت بیشتری تامین کند.

فخاری ضمن تاکید بر نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، گفت: آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، رکن اساسی در حوزه زیر ساخت‌های کشور را برعهده دارد؛ بنابراین توجه به بخش زیر ساخت‌های آموزش و پرورش به عنوان یک اصل کیفی در تربیت و توسعه ذهنی، اخلاقی و تربیتی نیازمند ظرفیت جدیدی است.

وی ادامه داد: در شهرستان بهارستان، ۱۲۵۰۰۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارسی هستند که روزانه بیش از دو شیفت فعالیت می‌کنند و تعداد مدارس کمی که در این شهرستان وجود دارد؛ بنابراین بی‌شک این تعداد، جوابگوی جمعیت دانش‌آموزان شهرستان نخواهد بود و این مهم، معضل عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را در پی دارد که به هیچ وجه این مشکلات، در شأن مردم عزیز و شریف این شهرستان نیست.

فخاری در ادامه خاطرنشان کرد: استعداد دانش‌آموزان در حوزه شهرستان‌ها به واسطه نوع نگاه، اصالت و تربیت خانوادگی و دورنمای ذهنی دانش‌آموزان، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که مسئولان برای جبران کم و کسری‌های موجود تلاش بیشتری کنند.

وی در پایان سخنان خود، بیان کرد: ما پیشرفت کشور را مدیون دانش‌آموزانی هستیم که با وجود مشکلات مختلف، تلاش کردند و مرز علم را طی کرده و امروز به عنوان موفق‌ترین چهر‌ه‌های بین‌المللی و داخلی شناخته می‌شوند؛ این حساسیت در موضوع، خواسته ریاست محترم جمهوری برای پرورش نسل آینده، برنامه جدیدی برای حوزه آموزش و پرورش تصویب کرده است؛ بنده امیدوار هستم با استفاده از روش‌های مدرن و پیشرفته امروزی با سرعت بیشتر، نه تنها در شهرستان بهارستان بلکه در سطح کشور شاهد رشد قابل قبولی در این زمینه باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار