معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

برخورد قانونی با کشف حجاب بدون هیچ عذری

بیرجند (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور با هر گونه کشف حجابی در استان برخورد قانونی شده و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قانونی با کشف حجاب بدون هیچ عذری

سید محمدرضا طالبی با تأکید بر این مطلب افزود‌: رعایت عفاف و حجاب، مطالبه مردم دیندار و معتقد به مبانی اسلامی است که همواره در خصوص تهدیدات کشف حجاب نگرانی هایی دارند.
به گفته وی؛ در قانون جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تأکید بر موضوع حجاب، بی‌حجابی جرم انگاشته شده و مجازات آن هم مشخص است.
وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب در استان گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص تذکر لسانی اهتمام دارد و مصوبات این ستاد هم قانونی و لازم الاجراست.
معاون استاندار از مسئولیت پلیس اماکن در حوزه اصناف تصریح کرد: آن دسته از صنوفی که در قالب اتحادیه فعالیت می کنند دستورالعمل های خاصی دارند لذا با هرگونه خطا و اشتباهی پلیس اماکن ورود خواهد کرد.
طالبی با تأکید بر اینکه ضوابط در هر صورت باید رعایت شود تا بتوان از هرج و مرج در جامعه جلوگیری کرد، متذکر شد: نظارت بر آن دسته از واحدهای صنفی مستقر در اماکن خاص که زیرمجموعه اتحادیه ها نمی باشند، بر عهده مسئول همان مکان است.
وی ادامه داد : در طرح عفاف و حجاب به این موضوع دقیق اشاره شده و چنانچه در سوپر مارکت یا فروشگاهی مستقر در بیمارستان یا فرودگاه موضوع کشف حجاب مشاهده شد پلیس اماکن ورود پیدا می کند که البته این به معنای سلب مسئولیت از مسئول آن مجموعه نیست.
به گفته وی؛ موضوع مورد تأکید در طرح عفاف و حجاب، کشف حجاب در خیابان و معابر عمومی است که بندرت مشاهده می شود و مأموریت برخورد با آن نیز بر عهده نیروهای فراجاست.
معاون استاندار یادآور شد: در صورت مشاهده هر کشف حجاب، با شناسایی فرد، پرونده به انضمام مستندات به دستگاه قضایی ارجاع می گردد تا طبق قانون مجازات اسلامی تصمیم گیری شود.
طالبی با اشاره به اقناع سازی های صورت گرفته در موضوع کشف حجاب هم گفت: به طور مرتب هشدارها داده شده لذا پذیرفته نیست که فردی با ادعای بی خبر بودن از این طرح کشف حجاب کند.
وی گفت: اطلاعات خودروهایی که در آنها کشف حجاب صورت گیرد، در سامانه ناظر ثبت شده و حتماً برخورد قانونی انجام خواهد شد.
به گفته وی؛ مسئولیت کشف حجاب در پارک ها و تفرجگاه ها هم با شهرداری هاست و قطعاً ‌شخص شهردار و مسئول حراست در این خصوص مسوول می باشند.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: برای موتورسیکلت هایی که سرنشین آنها کشف حجاب کند هم ضمن ثبت اطلاعات در سامانه ناظر فراجا، اعمال قانون انجام می شود.
طالبی یادآور شد: در ورودی فرودگاه ها و پایانه های مسافربری مسئولیت نظارت بر عهده اماکن فراجاست اما در سالن ترانزیت با عنایت به استقرار گیت سپاه، مسؤلیت با سپاه می باشد اما مسوولیت اصلی و عمده، متوجه مدیرکل فرودگاه و حراست آن خواهد بود.
وی با اشاره به ابلاغ استانداری‌ها در خصوص نظارت بر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان هم گفت: به افراد کشف حجاب کرده نباید خدمات ارائه شود و کارمندان در این خصوص طبق ضوابط مسئول هستند گرچه بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه و مسئول حراست مسئولیت اصلی این مسئله را دارند.
به گفته وی؛ ابلاغیه هایی هم به بانک ها ارسال شده و قبلاً هم در ستاد عفاف و حجاب استان برای همه‌ بخش ها ابلاغیه هایی تهیه و ارسال شده است.
معاون استاندار عنوان کرد: در دارو خانه ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی هم مسئولیت نظارت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و اگر خدماتی به فرد کشف حجاب کرده ارائه شود طبق قانون بالاترین مقام اجرایی هر مرکز مسئول است.
طالبی با بیان اینکه بعضاً مشاهده شده افراد کشف حجاب کرده از استان های دیگر حضور پیدا کرده اند تا مردم خراسان جنوبی را محک بزنند، گفت : این موارد سازمان یافته است و در حوزه دستگاه های امنیتی، برخورد لازم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: پرونده های مربوط به کشف حجاب در شعب خاص بدون نوبت و در اسرع وقت رسیدگی می شوند.
به گفته وی؛ اگر در مدارس و دانشگاه ها هم موردی مشاهده شد به مسئولان مربوطه ارجاع داده می شود تا در کمیته انضباطی تصمیم گیری شود.
معاون استاندار ادامه داد: با موارد کشف حجاب دانش آموزان و دانشجویان در بیرون محیط آموزشی هم در کمیته انضباطی برخورد خواهد شد.
طالبی تأکید کرد؛ خوشبختانه کشف حجاب عمدی در بین مردم خراسان جنوبی بسیار نادر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار