رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد:

اجرای ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس البرز

کرج (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد به مناسبت ماه مبارک رمضان ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس این استان با عنوان«قرآن کریم بهترین راهنما ی انسان» به اجرا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان ذکر کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب روز سوم فروردین مصادف با روز اول ماه مبارک رمضان در محفل انس با قرآن کریم، افزود: رهبر در این محفل فرمودند: استماع و تلاوت قرآن لازمه ایمان به وحی است و استماع قرآن زمینه ساز رحمت الهی است و تلاوت قرآن باید برای اثرگذاری بر مخاطب باشد.

خانمحمدی بیان کرد: این محافل قرآنی هر روز با شرکت دانش آموزان و فرهنگیان البرز به منظور انس و الفت با قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در جامعه، تدبر درآیات نورانی قرآن و تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان به صورت مدرسه ای و متمرکز منطقه ای و مدارس منتخب درحال برگزاری است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: دراین محافل نورانی، دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم اقدام می کنند.

وی با تاکید بر توجه به سند تحول بنیادین در آموزش قرآن و تبیین سیره اهل بیت(ع)، ادامه داد: در مدارس استان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن به یاد امام راحل و شهدای گرانقدر از جمله شهید سلیمانی با بهره گیری از ظرفیت های درون مدرسه ای نیز هستیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز، اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانست و عنوان کرد: دراین برنامه تلاش کردیم تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزءخوانی و آموزه هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره بگیریم.

وی بیان کرد: در دو کانون مدرسه و خانواده باید تلاش در حوزه علوم قرآنی و دینی را بیشتر کنیم تا فرزندانمان با آیات نورانی قرآن مجید الفت بگیرند.

خانمحدی در پایان تاکید کرد: اجرای محافل انس با قرآن در مدارس استان البرز تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و بیست و نهم ماه مبارک نیز استان البرز در محفل جهانی انس با قرآن که با حضور قاریان بین المللی در بستر شبکه شاد برگزار می شود، شرکت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار