خانواده‌ها؛ مشتری اجاره اتاق‌های کمتر از 10 متر

تهران (پانا) - مشتری اتاق‌های کمتر از 10 متر که ودیعه‌های آن در یک منطقه متوسط تهران به 70 میلیون تومان رسیده است، دیگر نه فقط مجردها که خانواده‌ها هم متقاضی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها؛ مشتری اجاره اتاق‌های کمتر از 10 متر

این روزها بازار اجاره مسکن با بحران مواجه شده است و این در حالی است که هنوز به فصل تابستان که تازه شروع جابجایی‌هاست نرسیده‌ایم.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که در بازار پررنگ و لعاب اجاره‌بها برای اجاره یک اتاق کمتر از 10 متر از ودیعه 70 میلیونی وجود دارد تا 10 میلیون و 20 میلیون و اجاره‌هایی که از نصف حقوق یک کارگر است.

نکته مهمی که در این آگهی‌ها وجود دارد این است که عمدتاً کاربرد این اتاق‌ها که تا پیش‌ازاین صرفاً برای افراد مجرد یا دانشجو تعریف می‌شد اکنون گزینه «مناسب برای خانواده» نیز ثبت شده است.

درواقع صاحب‌خانه‌ها که نبض بازار و میزان درآمد مستاجرین را در دست دارند، عنوان می‌کنند که مشتری اتاق کمتر از 10 مترشان، خانواده هم هست.

بازار اجاره‌بها دیگر از دستورات دولتی تبعیت نمی‌کند. سال گذشته سران قوا برای کنترل بازار آشفته اجاره‌بها اعلام کردند که در شهرهای استان‌های کشور فقط 20 درصد اجازه افزایش بهای اجاره وجود دارد. همچنین در تهران این عدد 25 درصد اعلام شد اما بازار اجاره از این مصوبات پیروی نکرد و بهای اجاره‌ها به بیش از توان مالی خانواده‌ها رسید و بسیاری از خانواده‌ها ناگزیر از شهرهای بزرگ و ازجمله تهران به حاشیه‌های شهرها پناه بردند.

در جدول زیر که آخرین آگهی‌های اجاره اتاق‌های زیر 10 متر بررسی شده است عمدتاً مکان این نوع ملک‌ها در مناطق متوسط پایتخت است و سن مسکن به دهه 70 برمی‌گردد. برخی از تصاویر این اتاق‌ها نشان می‌دهد که در یک خانه قدیمی قرار گرفته‌اند و به‌ندرت سرویس بهداشتی مستقل داشته و سرویس مشترک در حیاط آن خانه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار