معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت از آبان ماه تا پایان سال گذشته، ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه در استان پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در خراسان جنوبی

جواد اشرفی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این تسهیلات با تشکیل چهار هزار پرونده در راستای ایجاد و تثبیت شغل پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته سهم استان در تسهیلات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه، هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان بود که ۴۹.۱۷ درصد آن با توجه به نسبت معرفی متقاضی به پرداختی محقق شده است.

به گفته وی؛ بنیاد برکت در بین دستگاه‌های متولی بیشترین پرداختی را با معرفی سه هزار و ۴۴ نفر به بانک‌ها داشته و بانک های ملت، صادرات و ملی به ترتیب بالاترین پرداختی را انجام داده اند.

معاون استاندار ادامه داد: از محل این تسهیلات در جزء یک که مربوط به نهاد های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد سهم استان ۵۵۹ میلیارد تومان برای اشتغالزایی بوده که ۷۷ درصد آن پرداخت شده است.

به گفته وی؛ سهم تسهیلات کمیته امداد استان در ایجاد اشتغال ۴۱۰ میلیارد تومان بود که با پرداخت ۳۴۷ میلیارد تومان و جذب ۸۵ درصدی، بیشترین پرداختی را داشته است.

اشرفی بیان کرد: بهزستی استان هم در این زمینه ۶۹ درصد نسبت به سهمیه خود، تسهیلات داده است.

معاون استاندار با اشاره به ابلاغ طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان گفت: تولید مبتنی بر نگاه راهبردی و فناورانه، ارزش‌ آفرینی، جامعه ساز و هویت سازبودن، جلوگیری از ایجاد ساختارهای نامولد اقتصاد خام و تقویت حلقه‌های میانی پیشرفت و آبادانی از اهداف و ویژگی‌های این طرح است.

اشرفی متذکر شد: برای اجرای این طرح ابلاغی در استان با رویکرد مردمی کردن اقتصاد، بخش معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار