غلامرضا بنی اسدی*

رژیمی که برای فروپاشی عجله دارد!

روزِ قُدسِ امسال یک روز ویژه است. بیش از آن که در لشکر مقاومت، این ویژگی به چشم آید، در ارکانِ رژیم شیطانی صهیونیستی، ویژگی در قالب زلزله دارد، شرایط را تعریفی تازه می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۲۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رژیمی که برای فروپاشی عجله دارد!

هیچگاه تاکنون این رژیم با اضمحلال درونی مواجه نبوده است. از تظاهرات پرشمار مخالفان نتانیاهو، تا عقب نشینیِ او از تصمیمات تا فراوان تر شدن فلسطینی‌هایی که خیابان را به شاهراه مبارزه تبدیل کرده اند تا تضعیف بی سابقه ارزش پول این رژیم و.... همه می گوید شرایط برای صهیونیست های غاصب با همیشه متفاوت است.

گذشت زمانی که آنان قلدرانه می زدند، سر در آسمان داشتند و به سلامت می رفتند. بزنند می خورند در همان جایی که زدند. آن زمان هم گذشت که ارکانِ این حکومت جعلی، با مشتِ آهنین نمادسازی می شد.

دستِ قدرت شان به خشت های گلی و کهنه و آب خورده ای می‌ماند که در پرتو انوار خورشید از هم می پاشد. این کلامِ راهبردی و مؤثر رهبر انقلاب که فرمودند "ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند." ناظر به شرایط درونی این ساختار فاسد است. وضعیت بیرونی آن هم حال بهتری از درون ندارد.

آنچه از این کوزه برون می تراود و در درون می جوشد، یکی است. ان شااء... خیلی زودتر از آنچه تقویم شد، به پایان خواهند رسید. حتی "خود مقامات اسرائیلی مدام هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است، رئیس‌جمهورشان این را می‌گوید، رئیس دستگاه اطلاعاتی و وزیر جنگشان هم همین‌طور، می‌گویند فروپاشی نزدیک است و کشور به هشتادمین سال خود نمی‌رسد." این هم یعنی، کار به دیر و زود رسیدن فروپاشی رسیده است.

دیگر کسی به سوخت و سوز این ماجرا فکر هم نمی کند. خود فلسطینی ها هم غیرتمندانه تر و بی هراس تر از پیش در میدان هستند. نه تیر آنان را از پا می اندازد و نه حبس و حصر، زمین گیرشان می کند حتی اگر در مسجد بیت المقدس، با دست و پای بسته روی خاک افتاده باشند.

شرایط تغییر می کند. این را می توان در غیرت ورزی "ام خلیل" خواند که می گوید: " لی 37 حفیدا فی کل جمعه ناتی باثنین منهم الی الاقصی لنسقینهم" بله، او 37 نوه دارد. هر جمعه نیز به نوبت با دو تن از آنان از شهر جنین خود را به نماز جمعه مسجد الاقصی می رساند. می گوید می آیم با نوه هایم تا از چشمه مهر قدس بنوشند. این هم یعنی نسل ها عوض می شوند. مردمان مثل دوی امدادی مشعل مبارزه را به هم می دهند اما خسته نمی شوند. اما دست از عقیده خود نمی شویند. این اراده الهی خود می تواند زلزله را در ارکان ستم روزانه کند. شرایطی چنین هم زیاد پایدار نخواهد ماند. دیر نیست روزی که از تحقق آرزوی مظلومان جهان، رسانه ها خبر بخوانند.

دیر نیست زمانی که دگر باره درخت های زیتون به بار بنشینند و لیموها بخندند و ذرات خاک به زندگی شکوفا شوند. مهاجران برگردند و خانه ها، در خویش را به روی صاحب خانه ها بگشایند بی آن که از هراس تفنگ ها بر خود بلرزند. روز قدس امسال ویژه است. مسلمانان و آزادی خواهان جهان هم خیابان ها را محور مبارزه خواهند کرد با دژخیمانی که زیستن خود را در مرگِ دیگران می جویند. مرگ بر اسرائیل بلندتر از همیشه فریاد خواهد شد. کلمات، تفنگ ها را از نفس خواهد انداخت.

دست های تا مرفق خونین در جنایت، این بار از دورن خونین خواهد شد. با این وضعیت ادامه دهند. نقطه پایانی دور نیست. خیلی زود به پایان سلام خواهند کرد، ان شااء....

کارشناس رسانه*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار