متولی حوزه‌های علمیه مهدوی:

عمل به قرآن فتنه‌ها را می‌زداید

تهران (پانا) - ‌متولی حوزه‌های علمیه مهدوی در روایتی به نقل از امام سجاد(ع) بر روی آوردن به قرآن در زمان فتنه‌ها و تنگناها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عمل به قرآن فتنه‌ها را می‌زداید

حجت الاسلام و المسلمین مهدی منتظری متولی حوزه های علمیه مهدوی در حاشیه مراسم افطار و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن عترت و نماز منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا بیان کرد: «قرآن کتابی است که فتنه ها و زشتی ها را می زداید و نور می بخشد.»

وی افزود: «در روایتی از حضرت سجاد(ع) نقل شده است هرگاه که فتنه ها بر شما رو کرد بر شماست که به قرآن روی بیاورید. امروز که جامعه ما متاسفانه درگیر فتنه های مختلفی از جمله فتنه های اجتماعی شده است، اگر نسل جوان از جمله نوجوانان پرشور قرآنی این معجزه آسمانی را بشناسند و به آن عمل کنند بر کشتی نجاتی سوار شده اند که از طوفان های سهمگین در امان خواهند ماند‌.ر

منتظری گفت: «در شب ظلمت باید رو کرد به روشنی و چه روشنی زیباتر از قرآن کریم است که می توان به آن رو کرد اما همانگونه که قرآن برای سعادت ما نازل شده ما به خصوص نوجوانان و جوانان نسبت به آن مسئولیت داریم و نخستین وظیفه ما این است که این معجزه آسمانی، این کلام الله را بتوانیم به خوبی بخوانیم و قرائت کنیم. درست خواندن قرآن بسیار مهم است و سبب درک و فهم بیشتر و بهتر و عمیق تر آن خواهد شد.»

وی بیان کرد: «چیزی که از قرائت قرآن مهم تر است زیبا خواندن کلام خدا این معدن گوهرهای زندگی است. زیبا تلاوت کردن قرآن راهی است که حضرات معصومین(س) در پیش روی خود گرفته اند.ر

متولی حوزه های علمیه مهدوی آصفیه و ایلچی خاطرنشان کرد: «صرفا اینکه که قرآن را بخوانیم و مانند متونی که در طی روز آنها را می خوانیم و بی توجه از کنار آن رد می شویم از آن بگذریم؛ کاری از پیش نبرده ایم. خواندن قرآن زمانی میوه می‌دهد که مفاهیم پر نور آن را به درستی شناخته و به آن عمل کرد و مفاهیم این نور الهی را در زندگی به کار بست.»

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: «کاری که امروزه از واجبات است رواج دادن قرائت قرآن در جامعه است. امروزه که ما در زندگی روزمره نسبت به قرآن بی مهری می کنیم نیاز داریم تا هر از چند گاهی تلنگری به خود بزنیم و به یاد کتاب آسمانی قرآن باشیم. اگر نوجوانی می خواهد به تعالی برسد با خواندن صحیح قرآن و درک و فهم مفاهیم آن به هدف خود خواهد رسید.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار