نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تلاش برای وحدت ویژگی مهم شهید صیاد شیرازی

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از ویژگی های مهم شهید صیاد شیرازی را تلاش برای وحدت و پرهیز از تفرقه دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۱۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای وحدت ویژگی مهم شهید صیاد شیرازی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز در مراسم بزرگداشت سپهبد صیاد شیرازی در تبریز گفت: شهید صیاد شیرازی ارتش و سپاه را به هم پیوند زد و تلاش زیادی برای حفظ و گسترش وحدت و یکپارچگی نیروی مسلح به عمل آورد و وحدتی که بین برادران عزیز سپاه و ارتش برقرار شده است از خدمات شهید صیاد شیرازی است.
وی ادامه داد: اوایل جنگ شعار می‌دادند ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی که سردار صیاد شیرازی گفت نگویید دو لشکر بلکه بگویید ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه او یک فرد دلسوز، عاشق و ولایی بود تصریح کرد: آنچه او را صیاد شیرازی کرد اخلاصش بود.
وی خاطرنشان کرد: توکل این شهید بزرگوار به خدا و اخلاص و توسل به اهل بیت، در تمام مراحل زندگی از ویژگی‌های بارز اخلاقی وی بود که شهید سپهبد شیرازی را ماندگار کرده است.
وی افزود: شهید سپهبد صیادشیرازی یک فرد دلسوز، عاشق ولایت بود و عشق به امام و مقام معظم رهبری همیشه در وجودش دیده می‌شد و خدمات ارزنده وی هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
در این مراسم همچنین همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار نقش بزرگی در ایجاد امنیت در کشور داشت گفت: سپهبد شهیدعلی صیاد شیرازی از فرماندهان بزرگ و بی‌بدیل ارتش ایران در دوران تحمیلی به شمار می‌رود که با ایجاد وحدت میان یکی از نیرو‌های مسلح کشور و دفاعی، تمام اراضی کشور را با طراحی و فرماندهی عملیات‌های بزرگ و خلق پیروزی‌های بی‌شمار حفظ کرد.
امیر دربندی افزود: صیاد شیرازی فرماندهی لایق و سرافراز برای ارتش جهموری اسلامی بود و نقشی تعیین کننده در عملیات‌ها و فرماندهی جنگ در جنگ داشت و پس از آن نیز با کوله باری از اندوخته‌های علمی و تجربی، منشاء خدمات بسیاری برای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بود.
سپهبد شهید صیاد شیرازی بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل درب منزل مسکونی‌اش در تهران به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار