روایت شور و نشاط دهه هشتاد و نودی‌ها در چهارمین روز نمایشگاه قرآن

تهران (پانا)- چهارمین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شور و نشاط دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در مصلای امام خمینی(ره) تهران سپری شد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
روایت شور و نشاط دهه هشتاد و نودی‌ها در چهارمین روز نمایشگاه قرآن

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم از 12 فروردین در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز به کار کرده و این نمایشگاه که با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد تا 26 فروردین ادامه دارد و علاقه‌مندان هر روز از ساعت 17 تا 24 می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

غرفه وزارت آموزش و پرورش با عنوان «مدرسه ایران» یکی از با نشاط‌ترین و پرمحتواترین غرفه‌های نمایشگاه است که مدرسه‌ای نمادین را در داخل این غرفه طراحی کرده تا دانش‌آموزان از بدو ورود به آن با سیر مراحل مختلف انواع بازی‌ها، سرگرمی‌ها، خدمات مشاوره، قرآن‌خوانی، مسابقه و... آشنا شوند و در نهایت نیز از هدایای این غرفه به تناسب پایه تحصیلی خود بهره‌مند شوند. چهارمین روز از این نمایشگاه دیروز (15 فروردین) با حضور بانشاط و پرشور دانش‌آموزان و نسل دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها سپری شد و دانش‌آموزان ضمن استقبال گسترده از حضور در این نمایشگاه، علاقه‌مندی خود به مباحث تربیتی برگرفته از قرآن کریم را نشان داده و با علاقه‌مندی در بخش‌های مختلف غرفه مدرسه ایرانی حضور پیدا کردند.

گفتمان‌های دینی و محفل قرآنی دوره متوسطه پسران و دختران، گروه‌های جهادی و سفرهای تربیتی سازمان دانش‌آموزی، مشاوره و خدمات روانشناختی، هنر و نقاشی، خلاقیت و کاردستی، محفل‌خوانی، قرآن‌خوانی، کتابخانه، بازی و سرگرمی، تربیت بانشاط و سرگرمی از بخش‌های مختلف غرفه وزارت آموزش و پرورش در این دوره از نمایشگاه است. ضمن اینکه اجرای گروه‌های سرود، تواشیح و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزی، قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان نخبه و برگزیده مسابقات قرآنی و برگزاری مسابقه نیز از بخش‌های مختلف محتوایی نمایشگاه است.

همچنین غرفه خبرگزاری پانا نیز در مدرسه ایران، مستقر است و دانش‌آموزان در هنگام ورود به مدرسه ایران و پس از پذیرش در این غرفه با تکمیل فرم مربوطه به عنوان دانش‌آموزخبرنگار، عضو افتخاری خبرگزاری پانا می‌شوند. این دانش‌آموزان در ادامه تحت آموزش‌های خبرگزاری پانا قرار گرفته و با توانمندسازی آنان در جمع دانش‌آموزخبرنگاران پانا اقدام به فعالیت رسانه‌ای می‌کنند.

دانش‌آموزان حاضر در مدرسه ایرانی پس از نواخته شدن زنگ نمادین با شوق و شعف خاصی در ویژه‌برنامه قبل از افطار شرکت کردند.

توصیف مدرسه ایرانی در نمایشگاه قرآن از زبان دهه هشتاد و نودی‌ها

دانش‌آموزان حاضر در این نمایشگاه در گفت‌وگوهای کوتاه با پانا ضمن توصیف مطلوب از فضا و محتوای نمایشگاه از آن استقبال کرده و علاقه‌مندی خود را اعلام کردند. یکی از دانش‌آموزان پایه نهم گفت: «نمایشگاه خیلی خوبی است و سرگرمی‌ها و محتوای برگرفته از قرآن، تاثیر زیادی به ترغیب دانش‌آموزان برای مباحث قرآنی دارد.»

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه هفتم گفت: «نمایشگاه خیلی خوبی است و از حضور در این نمایشگاه لذت بردم.»

یکی از آینده‌سازان این مرز و بوم که اکنون در دوره پیش‌دبستانی بوده و از مهرماه وارد پایه اول تحصیلی خواهد شد با ابراز خرسندی گفت: «اینجا که آمدم هم قرآن خواندم و هم نقاشی کشیدم و به من یک خط‌کش به عنوان هدیه دادند.»

دانش‌آموز دیگری که در حال خروج از محفل‌خوانی قرآن بود، گفت: «در بخش‌های مختلف این غرفه حضور پیدا کردم. کاردستی درست کردم و قرآن خواندم. این نمایشگاه در موضوعات مختلف از جمله نماز، اهل بیت(ع)، حجاب و عفاف خیلی به ارتقای معلومات من کمک کرد و اگر باز هم چنین نمایشگاهی برگزار شود، حتما در آن شرکت می‌کنم.»

دانش‌آموز دیگری که پایه ششم بود، نمایشگاه را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: «بخش‌های سواد قرآنی، خیلی خوب بودند و استفاده زیادی کردم و این نمایشگاه‌ها برای نسل نوجوان و دانش‌آموزان خیلی پرثمر است.»

همچنین لازم به ذکر است که اعضای گروه سرود نور دانش سازمان دانش‌آموزی کشور در غرفه وزارت آموزش و پرورش و دیگر غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اجرای قطعه‌های مناسبتی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار