معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

خانواده‌ها نوبت‌گیری سنجش فرزندان کلاس اولی‌ را جدی بگیرند

مشهد (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت برای داشتن شناخت دقیقی از ویژگی‌های استعدادی، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، نیازها و مشکلاتی که ممکن است در طول دوران تحصیلی دانش‌آموزان به وجود آید، استفاده از نظام سنجش ضروری است و به این ترتیب، خانواده‌هایی که فرزند کلاس اولی دارند باید نوبت‌گیری سنجش را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها نوبت‌گیری سنجش فرزندان کلاس اولی‌ را جدی بگیرند

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با برنامه سنجش بدو ورود دانش‌آموزان به اهمیت مداخله به هنگام سن طلایی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در صورت وجود هرگونه اختلال در دانش‌آموزان، باید آن را شناسایی و در صورت لزوم مداخله به هنگام انجام داد تا دانش‌آموزان بتوانند از سطح آمادگی بالاتری برخوردار شوند و به درستی در نظام آموزشی قرار گیرند.

وی افزود: سنجش از سه دهه پیش با چنین فلسفه‌ای شروع شد و تغییر و تحولات زیادی هم در این سه دهه طی ‏کرده تا به اینجا رسیده است.

حسینی ادامه داد: امسال تحولات جدی نسبت به سال‌های گذشته در این برنامه صورت گرفته است ‏از جمله زمان سنجش که خانواده‌ها باید در جریان قرار بگیرند و بتوانند در زمان مناسب، نوبت‌گیری و سنجش فرزند خود را انجام دهند. در این سنجش ارزیابی چندوجهی انجام می‌شود؛ از جمله مباحث بینایی، ‏شنوایی، ویژگی‌های جسمی- حرکتی، وضعیت بهداشت پوست و مو، دهان و دندان و آمادگی تحصیلی و ‏چند آیتم جدید که در بحث اختلال نقص توجه، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، آسیب‌های زبان و ‏گفتار بررسی می‌شود.

وی درباره نحوه نوبت‌گیری و ثبت‌نام نیز توضیح داد: در فرآیند کنونی، خانواده بدون نیاز به مراجعه به مدرسه رأساً به سامانه‌ای که در نظر گرفته‌شده به ‏آدرس ‏my.medu.ir‏ (درگاه واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش) وارد می‌شوند و نقش خود را ‏به‌عنوان والدین تعریف می‌کنند و از طریق پیامکی که به شماره همراه پدر یا مادر ارسال می‌شود احراز هویت ‏الکترونیک انجام می‌شود. والدین سپس می‌توانند در نزدیک‌ترین پایگاه که حدود هزار پایگاه در سطح کشور تعیین شده است، فرایند نوبت‌گیری‌ را انجام دهند.

به گفته وی، انجام این برنامه برای بچه‌هایی که امسال به کلاس اول می‌روند الزامی است.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار