رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند خبر داد:

راه‌اندازی تورهای گردشگری از اماکن تاریخی در ایام نوروز در شهرستان‌دماوند

رودهن(پانا)_ رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از راه‌اندازی تورهای گردشگری با مشارکت و تعامل شهرداری‌های بخش‌های این شهرستان ‌ها در ایام نوروز از امکان تاریخی و گردشگری در راستای اشاعه و حفظ میرات فرهنگی و تاریخی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی تورهای گردشگری از اماکن تاریخی در ایام نوروز در شهرستان‌دماوند

شهرام شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 1402 شهرستان دماوند از یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و هماهنگی و اقدامات لازم جهت خدمات‌رسانی به همه شهروندان و مسافران و هموطنان ورودی به شهرستان صورت گرفت، هم اکنون طرح بهاره با آذین بندی شهر، اجرای فضای سبز، نظافت و ایجاد پایگاه‌های نوروزی و‌ برپایی نوروزگاه‌ها در ورودی شهرها از جمله در شهر رودهن در حال اجراست و در کنار این نوروزگاه‌ها نمایشگاه نوروزی از 25 اسفند برگزار شده‌است.

شریفی با اشاره به اینکه از 25 اسفند تا 15 فروردین ساخت و ساز در سطح شهرستان ممنوع است ادامه داد: لیست کشیک ادارات در ایام عید اخذ شده و تمام پرسنل آماده باش هستند تا بهترین خدمات به هموطنان و گردشگران ارائه شود. گشت‌های نوروزی اصناف، تعزیرات همچنین حفاظت ادارات و منابع طبیعی و پلیس‌های ساختمانی نظارت ویژه در حوزه کاری خود را در ایام تعطیلات خواهند داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایامی از ماه مبارک رمضان را در عید پیش رو داریم، با هماهنگی فرمانداری بین سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و فرهنگ و ارشاد مقرر شد فضاهایی به عنوان موکب‌های افطاری در نوروزگاه‌ها ایجاد شود که در زمان افطار با یک پذیرایی ساده گردشگران و مهمانان ورودی شهرستان خدمات ارائه شود، در نوروزگاه‌های شهرستان تمهیداتی برای حفظ حرمت ماه رمضان چیده شد تا افراد کهنسال و دارای معذوریت که نمی‌توانند روزه بگیرند بتوانند در این موکب‌ها غذا تناول کنند.

شریفی تصریح کرد: برنامه‌های شاد نوروزی و اجرای موسیقی سنتی از دو روز قبل از لحظه تحویل سال برگزار خواهند شد همچنین بسته‌های فرهنگی تهیه خواهند شد و شهرداری‌ها بسته‌های فرهنگی و نقشه گردشگری به مسافرین اهدا می‌کنند و در این راستا اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به چاپ بروشور و دفترچه اقدام کرده است. بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان از دیگر برنامه‌هاست و برنامه ویژه روز 13 فروردین با مشارکت شهرداری‌ها برای اولین بار برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های خدماتی از یک ماه پیش انجام شده و مساجد و سرویس‌های بهداشتی، پمپ‌های بنزین و شیفت‌های شغلی موردنیاز مردم مانند نانوایی‌ها و تعمیرگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا خدمات دائمی به مردم داده شود همچنین در همه روستاها برگزاری سفره‌های هفت سین و نمادسازی متناسب با هر شهر را خواهیم داشت، شهرداری‌ها نیز طبق سنوات گذشته نسبت به برپایی هفت سین اقدامات مطلوبی را در دست اجرا دارند.

خبرنگار: مهدیار نجاتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار