دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر:

ادبیات تعلیمی، پند و اندرزگویی عناصر مهم شعر پروین اعتصامی است

اسلامشهر (پانا) - دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر، اشعار پروین اعتصامی را در زمره ادبیات تعلیمی و به معنای پند و اندرزگویی دانست و بر سبک‌های عراقی و خراسانی سروده های وی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ادبیات تعلیمی، پند و اندرزگویی عناصر مهم شعر پروین اعتصامی است

پروین اعتصامی، بانوی معاصر شعر فارسی است که در نظر برخی از بزرگان فرهنگ و ادب، در ردیف بزرگ‌ترین شاعران ایران زمین قرار دارد. اندیشه نو و نگاه انتقادی پروین به وقایع اجتماع و طبقه ضعیف جامعه،‌ یکی از برجسته‌ترین نکات اشعار او محسوب می‌شود. بیست و پنجم اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی در تقویم ایران ثبت شده است.

نازلی نقلانی، دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر در گفتگو با پانا، ضمن گرامی‌داشت روز پروین اعتصامی اظهار کرد:« پروین اعتصامی از شعرای ایرانی است در تبریز متولد شده و از محضر اساتیدی از جمله، دهخدا و ملک‌الشعرای بهاراستفاده کرد و تسلط زیادی بر زبان عربی داشت.دیوان شعری وی ۲۵۰۰بیت دارد.»

وی بیان کرد:« اشعار پروین اعتصامی بیشتر در رابطه با ادبیات تعلیمی و به معنای پند و اندرزگویی است. در مجموع اشعار پروین به دو دسته سبک خراسانی شبیه اشعار ناصر خسرو بوده و یا به عبارتی بیشتر حالت اندرز و دیگری سبک عراقی مانند آثار سعدی که به عبارتی حالت داستانی دارد.»

نقلانی در رابطه با نقش پروین اعتصامی در ادبیات ایران تأکید کرد:« اشعار پروین اعتصامی جنبه اخلاقی، اجتماعی و متواضع بود و در اشعار بیشتر به افراد سالخورده و طبقه ضعیف جامعه توجه شده است.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر ایرانی خاطرنشان کرد:« بسیاری از شعرای ایرانی ما فقط نام آنها را شنیدیم و حتی یکی از اشعار آنها را هم حفظ نیستیم درحالی که درکشورهای دیگر برای این شعرا کتابخانه دارند و کتاب‌های آنها در مدارس و دانشگاه تدریس می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار