رئیس پلیس راهور تهران خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه ساماندهی حمل بار شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از راه اندازی سامانه ساماندهی حمل بار شهر تهران از سوی پلیس که با ابلاغ دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های آن به شهرداری‌ها و صنف مربوطه اجرایی شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه ساماندهی حمل بار شهر تهران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، دومین جلسه ساماندهی حمل بار شهر تهران با حضور ارگان‌ها، سازمان‌ها، اصناف وشرکت های مرتبط در ساختمان پلیس راهور تهران بزرگ به ریاست سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور فاتب برگزار شد.

وی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه حمل بار یکی از موضوعات مهم در شهر تهران است تعداد زیادی از خودروها نیز وظیفه حمل بارها را در این حوزه بر عهده دارند و جز وسایل نقلیه سنگین محسوب می‌شوند، عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی آنان باعث بی انضباطی‌های ترافیکی در سطح شهر می‌گردد.

وی با بیان این مطلب که اگر مرتکبین تخلف در این سامانه ثبت نام نکرده و مجوزهای قانونی را از سوی پلیس دریافت نکرده باشند تا یک ماه به پارکینگ منتقل می‌شوند، افزود: همچنین تصادفات این ناوگان یکی از مشکلات و معضلات برای شهروندان و نیز از مبحث ایجاد ترافیک بعد از تصادفات این ناوگان یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند ایجاد نمایند.

سردار حمیدی گفت: اکنون ۲۱ درصد از تصادفات فوتی، ۶ درصد از تصادفات جرحی و ۱۱ درصد از تصادفات خسارتی نیز مربوط به تصادفات باری بازمی گردد که به نوعی در تصادفات دخیل هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر هیمن مبنا یکی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ ساماندهی حمل بار شهر تهران در کنار شهرداری، اتحادیه‌های مربوطه و حوزه‌های دیگر که در این خصوص مسئولیت دارند می‌باشد.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال ۱۴۰۱ آماده سازی و ایجاد سامانه یکپارچه ساماندهی حمل بار شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده که ابتدا در حوزه حمل بتن آماده اقدام نمود که تردد میکسرهایی که در شهر تهران تردد داشتند را ساماندهی کرد و آنان را به عنوان شرکت‌های حمل و نقلی ملزم کرد تا این ناوگان در سامانه‌ای هوشمند که پلیس راهور تهران بزرگ بهمراه اتحادیه مربوطه طراحی کرده است نام نویسی و به همین نام ثبت شوند.

سردار حمیدی بیان کرد: اکنون ۱۱۰۰ دستگاه میکسر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که تردد، سرعت و توقف‌ها و سایر رفتارهای راننده در این سامانه ثبت و توسط پلیس کنترل می‌شود.

وی گفت: در حوزه بعدی امداد خودروهایی هستند که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که این ناوگان را نیز پلیس راهور تهران بزرگ ملزم نمود که این شرکت‌ها نیز در قالب شرکتههای مجاز ساماندهی شوند که در حال حاضر ۹ شرکت مجاز امداد خودرویی هستند که وسایل نقلیه و رانندگان انان باید حتماً ضوابط و دستورالعمل‌های پلیس راهور را رعایت نمایند تا به آنها اجازه و مجوز فعالیت در داخل شهر داده شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حوزه‌های بعدی که باید ساماندهی شده و در سال ۱۴۰۲ در دستور و برنامه‌های جدید پلیس راهور تهران بزرگ می‌باشد بحث شرکت‌های توزیع و پخش و کامیونت‌های پخش مانند اقلام دارویی و لبینات که صبح اقدام به توزیع کالاها می‌نمایند می‌باشد.

وی ابراز کرد: این ناوگان تا حدود زیادی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند اما بخاطر اینکه تحت پوشش این سامانه قرار بگیرند باید ساماندهی شوند و به سامانه هوشمند متصل شوند و رفتار راننده، سرعت و مکان و زمان ترددهای آنها دقیق کنترل شود.

سردار حمیدی گفت: پلیس در سال جدید در خصوص ساماندهی حوزه‌هایی مثل حمل پسماند و خاک و نخاله و سایر موضوعات نیز وارد خواهد شد و به امید خدا ساماندهی تردد حمل بار شهر تهران که حوزه‌ای گسترده نیز دارد منضبط تر می‌شود چرا که معتقدیم اگر این بخش ساماندهی شود و ترددهای منظم شود، در انضباط ترافیکی نیز نقش بسزایی خواهند داشت.

وی گفت: ساماندهی از سوی پلیس انجام می‌شود و ابلاغ دستور العمل ها و بخشنامه‌ها بر عهده شهرداری‌ها و صنف مربوطه می‌باشد که پلیس راهور هرچند تکلیف قانونی در این خصوص ندارد اما پیش قدم شده و قرار است با یک همدلی و هم افزایی با دیگر بخش‌ها این مهم را به سامان برساند و سامانه را در قالب یک پلتفرم جامع و کامل که هدف آن ایمنی و افزایش انضباط ترافیکی است را تشکیل دهد تا این مرحله نیز به لطف خداوند و همکاری دوستان به نتایج خوبی برسد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: هدف پلیس از راه اندازی این سامانه با نگاه خدمت سازنده به مردم و افزایش رضایتمندی شهروندان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل بار در سطح شهر تهران، ایمنی و افزایش انضباط ترافیکی و سامانه‌ای هوشمند که همه بخش‌ها به آن متصل باشند می‌باشد

در این جلسه، نمایندگان قانونی از بازرسی استان تهران، استانداری تهران، دفتر فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران، کمیسیون نظارت سازمان صمت استان تهران، سازمان مدیریت بار و پایانه‌های مسافری شهرداری تهران، سازمان پسماند شهرداری تهران، اتاق اصناف تهران، انجمن بتن آماده و قطعات بتنی ایران، انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران، اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه و ماشین‌های راه سازی، حمل و نقل و بار و شرکت‌های امدادی حضور داشتند که هر از این ابتکار پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص راه اندازی سامانه هوشمند و یکپارچه ساماندهی حمل بار شهر تهران توسط پلیس راهور تهران بزرگ تشکر و آمادگی کامل خود را درباره همکاری با پلیس و ثبت در این سامانه اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار