معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش جوادآباد:

سنت دیرینه عید نوروز، پیوند بین اقوام و اتحاد را به کودکان می‌آموزد

جوادآباد (پانا) - معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهر جوادآباد، عید نوروز را فرصتی مناسب برای پیوند مردم با یکدیگر دانست که موجبات پیوند بین اقوام را فراهم می‌کند و باعث میشود کودکان متحد بودن و همچنین از طبیعت دوباره از نوع شروع کردن را بیاموزند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سنت دیرینه عید نوروز،  پیوند بین اقوام و اتحاد را به کودکان می‌آموزد

نغمه خسروی معان پرورشی اداره آموزش وپرورش شهر جوادآباد در ارتباط با عید نوروز به پانا بیان کرد:« امسال عید نوروز در ماه مهمانی خدا قرار گرفته است و ما در این ایام به مهمانی خداوند می‌رویم. عید نوروز از زمان ایران باستان در ایران عیدی مهم بوده است، همچنین کشورهایی چون افغانستان، تاجیکستان، عراق و... در عید نوروز تعطیل هستند و جشن میگیرند و پایکوبی می‌کنند.»

وی افزود:« این آیین میراث اجداد ما است و در واقع پیونددهنده مردم با یکدیگر است. که به دید و بازدید یکدیگر میروند؛ درواقع عید نوروز با رنگ‌ و بوی خاصی آغاز می‌شود، یعنی وقتی طبیعت لباس نو میپوشد و دوباره سرسبز و با طراوت میشود، ما آن را شروع سال جدید می‌دانیم و ما هم لباس نو به تن می‌کنیم .»

خسروی در رابطه با آداب و رسوم نوروز اظهار کرد:« یکی از آداب و رسومی که در عید نوروز است، چهارشنبه سوری است که در آن روز مردم آتش روشن میکنند و از روی آن می‌پرند. همچنین سفره هفت سین، که شامل هفت سین مانند سبزه، سمنو، سیب، سیر، سنجد، سماق و... است.»

معاون پرورشی آموزش و پرورش جوادآباد در پایان گفت:« یکی از تاثیراتی که عید نوروز برای نسل جدید، دارد این است که سنت ها را حفظ می‌کنند و می‌فهمند که رفت و آمد با خویشاوندان چقدر خائز اهمیت است؛ ممکن است افرادی را که در طول سال ندیدیم را در ایام نوروز ببینیم و این موجب پیوند بین اقوام شده و باعث می‌شود کودکان متحد بودن را یاد بگیرند، همچنین از طبیعت دوباره از نوع شروع کردن را می‌آموزند.»

دانش‌آموز خبرنگار: محمد حسین ارجمند زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار