رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تلاش برای گسترش دین و علم از مسیر عمران و آبادانی، توفیق بسیار بزرگی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت هیچ چیز زیباتر از مدرسه‌سازی نیست و تلاش برای گسترش دین و علم از مسیر عمران و آبادانی، توفیق بسیار بزرگی است.

کد مطلب: ۱۳۵۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای گسترش دین و علم از مسیر عمران و آبادانی، توفیق بسیار بزرگی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی روز سه‌شنبه (16 اسفند) مصادف با شب میلاد امام زمان(عج) به استان قم سفر کرده و مدرسه 12 کلاسه آیت‌اله خامنه‌ای را افتتاح و در مراسم کلنگ‌زنی ساخت 2 مدرسه خیّری شرکت کرد.

افتتتاح یک مدرسه و اضافه شدن بیش از 2 هزار مترمربع به فضای آموزشی قم

دبستان و دارالقرآن حضرت آیت‌اله خامنه‌ای که به همت خیّر مدرسه‌ساز حاج عبدالله باختر با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ساخته شده در منطقه نیروگاه قم افتتاح شد.

حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاح این دبستان با تصریح بر این که هیچ چیز زیباتر از مدرسه‌سازی نیست، بیان کرد: تلاش برای گسترش دین و علم از مسیر عمران و آبادانی، توفیق بسیار بزرگی است. بنابراین هرچه مدرسه بسازیم، باز هم کم است.

وی با تقدیر از ارائه موضوع «ساده‌زیستی در نهج‌البلاغه» توسط یگانه سادات افخمی (دانش‌آموز قمی) در این برنامه بر افزایش ارائه اینگونه برنامه‌ها با زبان ساده توسط دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال جدا کردن فرزندان ما از معارف قرآن و اهل بیت(ع) است در حالی که اگر بتوانیم زندگی، کار و مسئولیت خود را با قرآن و اهل بیت(ع) ممزوج کنیم، همه مشکلات ما حل خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تقدیر از خیّر مدرسه‌ساز، حاج عبدالله باختر که این دبستان و دارالقرآن را به نام مبارک امام خامنه‌ای مزیّن کرده است، تصریح کرد: نگاه معرفتی و حکمرانی ما بر اساس نگاه امام و امت امام تعریف می‌شود، ضمن آن که ظهور امام زمان(عج) وقتی اتفاق می‌افتد که یاریگران آن حضرت، زیاد باشند و باید گفت این یاریگران در همین مدارس و دارالقرآن‌ها تربیت می‌شوند.

وی همچنین از دست‌اندرکاران طراحی و اجرای دبستان و دارالقرآن حضرت آیت‌اله العظمی امام خامنه‌ای در قم قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در این پروژه به همه جزئیات توجه شده است.

خان‌محمدی در ادامه، مدارس را کانون تربیت و پیشرفت محله خواند و خاطرنشان کرد: قرار نیست مدارس، تک‌بُعدی باشند. از این رو بر اساس چشم‌اندازها و قوانین جدید، ساخت مدارس به صورت چندبُعدی پیگیری می‌شود.

ناصر علایی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم نیز این دبستان و دارالقرآن را یک پروژه ویژه خواند و بیان کرد: لازم است تا استفاده حداکثری از این فضا مورد توجه قرار گیرد. بر این باوریم که حفظ فرزندان ما جز از مسیر ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) محقق نمی‌شود.

وی با بیان آماری از پروژه‌های در دست اقدام اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که ظرفیت و توان قم برای این اقدامات، بیش از این است.

علایی به موضوع مهم تحقق عدالت آموزشی توجه داد و تصریح کرد: لازمه تحقق این عدالت، امکان دستیابی به زمین در همان محل مورد نیاز برای ساخت مدرسه است. از این رو ضروری است تا این مشکل مهم در قم از سوی مسئولان و از جمله رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سطح ملی پیگیری شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم با تقدیر از زحمات همه دست‌اندرکاران برای به ثمر نشستن پروژه‌های عمرانی آموزشی در قم گفت: نام برخی افراد در تحقق این پروژه‌ها برده نمی‌شود در حالی که بر این باورم که حتی نیروهای خدماتی عزیز ما هم همانند مسئولان بلندپایه در این پروژه‌ها نقش دارند و اجر می‌برند.

ابوالفضل هندویان، عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در این مراسم اظهار کرد: خداوند به خیرین مدرسه‌ساز توفیق داده تا برای ساخت مدرسه از مال و اموال خود بگذرند.

وی بسیاری از خیرین مدرسه‌ساز استان قم و دست‌اندرکاران این عرصه را شاگردان مکتب اخلاق آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله آشتیانی خواند و تأکید کرد: مسئولان نباید فراموش کنند که امروز، روز حرف نیست بلکه روز عمل است. ضمن آن که مردم نیز به خوبی تفاوت بین حرف و عمل را می‌فهمند.

هندویان با اشاره به موضوع مسمومیت‌های اخیر در برخی مدارس خاطرنشان کرد: حضرت آقا در سخنان اخیر خود به صورت مختصر و مفید به این موضوع پرداختند و تصریح فرمودند که افراد دخیل در این موضوع شناسایی و رسوا خواهند شد.

گفتنی است این مدرسه در زمینی به مساحت بیش از یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با زیربنایی بیش از 2 هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخته شده و دارای ۱۲ باب کلاس درس، ۴ سالن و کارگاه و ۱۲ اتاق اداری و جانبی است.

کلنگ زنی ساخت 2 مدرسه خیّری

کلنگ ساخت 2 مدرسه خیّری در شب سالگرد طلوع منجی عالم بشریت(عج) بر زمین زده می‌شود. یکی از این 2 مدرسه به نام شهید مهدی هندویان شماره ۹ نامگذاری شده که در منطقه شهرک قدس و به همت خیر گرانقدر حاج ابوالفضل هندویان ساخته می‌شود.

همچنین مراسم دیگر کلنگ‌زنی امروز مربوط به ساخت هنرستان حضرت امیرالمومنین(ع) در منطقه پردیسان و به همت خیرین گرانقدر حاج محمد و مهندس محمدامین اسماعیلی‌نظر (به یاد مرحوم محمدامیر اسماعیلی نظر) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار